TOP

Denham sluit Japanse joint venture voor grootse expansie

Het Nederlandse Denham Group BV is een verregaande samenwerking aangegaan met het Japanse Look Incorporated. Het doel: 50 Japanse Denham-vestigingen voor 2020.

Met de vorige week aangekondigde joint venture tussen de Amsterdamse Denham Group BV en het Japanse Look Incorporated krijgt het jeansmerk de kans de omvangrijke ambities in het Aziatische land waar te maken. Tot 2020 moet het aantal Denham-zaken groeien tot 50. In maart openen twee nieuwe filialen, in Yokohama en Nagoya. De onderneming is sinds 2009 in Japan vertegenwoordigd en exploiteert inmiddels 23 winkels.

Belangrijkste focusmarkt

Ceo en oprichter Jason Denham koestert een jarenlange voorliefde voor Japans design. “We zijn erg trots met deze nieuwe samenwerking”, zegt Denham in een persbericht. “We denken dat Look Incorporated de beste partner is om onze ambitieuze groeiplannen te realiseren. Japan blijft een van onze belangrijkste internationale focusmarkten. We kijken uit naar de komende tijd.”

Commerciële netwerk

Ook Look Incorporated dat tevens samenwerkt met bekende merken als A.P.C., Scapa, Paul & Joe en Marimekko, is opgetogen. President/directeur Kazuhiro Tada: “Ik ben ervan overtuigd dat Denham succesvol zal zijn. Door de beste producten van Denham in combinatie met onze expertise in het branden van een merk en het commerciële netwerk in Japan.”