TOP

Twitter en Instagram als spaarpunten*

Schoenenwinkel Omoda heeft een nieuw loyaliteitsprogramma, klanten kunnen nu spaarpunten verdienen door op Twitter en Instagram te praten over de winkel.

Tijdens de Webwinkel Vakdagen in Utrecht presenteerde e-commercemanager Gertie Bin van Omoda de eerste resultaten van hun nieuwe CMR- en loyaliteitsprogramma. Dat schrijft Emerce. Twee maanden geleden gelanceerde het bedrijf het nieuwe klantenprogramma dat onder andere bestond uit het moderniseren van de spaarkaarten uit de winkels. Deze spaarkaarten worden door ongeveer 85 procent van de klanten in de fysieke winkels gebruikt maar omdat er steeds meer een verschuiving te zien is naar online, bedacht Omoda om de spaarkaarten ook naar het wereld wijde web te brengen.

Systeem
Technisch partner Xsarus – die al sinds 2007 met Omoda samenwerkt – heeft hiervoor een systeem gebouwd dat koppelt met de kassa’s in de fysieke winkels en de spaarpunten en dat inzicht geeft op het gedrag van de klant – zowel online als offline. Hierdoor krijgen gebruikers ook een meer gepersonaliseerd aanbod te zien als zij inloggen op de website.

Punten verzamelen
Bin laat weten: “We zijn nu bezig om de online klanten te migreren naar, wat wij noemen, Omoda Club. Voor iedere bestede euro krijgen ze een credit. Voor vijfhonderd credits tien euro korting.” Klanten kunnen daarnaast ook punten krijgen door het invullen van hun online profiel, door het schrijven van recensies, door informatie te geven over of en hoe ze het magazine willen ontvangen, door over de gezinssamenstelling vragen in te vullen en door het inschrijven op een nieuwsbrief. Hier komt binnenkort dus ook het delen van Omoda’s Twitter- en Instagramberichten bij.