TOP

Twinlife: een oer-Hollands merk dat scoort

Mindere tijden? Bij Twinlife is hier geen sprake van. Dit Nederlands merk heeft met de collectie van spring/summer 2010 het verkoopseizoen afgesloten met een omzetstijging van maar liefst 30 procent.

Twee gezichten

Volgens concept director Gert van Loenen bevestigt de omzetstijging dat het vernieuwde Twinlife concept zijn vruchten afwerpt. Twinlife biedt namelijk een verfrissend en vernieuwend beeld en laat duidelijk een statement zien in de huidige voorzichtige markt. Naast de hoofdcollectie heeft het merk een denimcollectie waarbij de jongere meer ‘blauwe’ kant van het merk wordt belicht en een hoogzomer- en pre-springcollectie.

Hard werken

Voor het eerst was Twinlife dit seizoen aanwezig op de Modefabriek in Amsterdam. Het creatieve marketing ‘brain’ van het merk wist klanten op een zeer originele manier naar de stand te lokken. Een doosje tissues met een pakkend gedicht viel bij de klanten in de bus en verleidde ze vervolgens om de Twinlifestand te bezoeken. “Klanten reageren enorm positief op de nieuw ingeslagen weg van het merk en ook de consument blijkt de frisse blik met de vertrouwde waarden te waarderen,” aldus sales manager Dion Vugts. Maar succes word je niet zomaar in je schoot geworpen. Vugts: “We werken keihard met een team van ongeveer 30 man.”

Vers van de bakker

Ondanks de moeilijke markt blijven ze bij Twinlife gefocust op indirect marketing. Zo stuurden ze onlangs nog 50 tot 60 hemden naar potentiële partners zodat zij persoonlijk kennis kunnen maken met het product. En binnenkort rijden de teamleden van Twinlife weer met kakel verse banketletters in de auto door heel Nederland. “Klanten weten dat ze ons nog tenminste één keer voor het einde van het jaar zullen zien dankzij deze lettertraditie.” En volgens Vugts is het juist in deze tijdens belangrijk om tradities die goed zijn vast te houden.

Shop-in-shop

Ook het shop-in-shop concept is voor Twinlife een echte succesformule geworden. Op het moment bevinden zich in 24 filialen van de gerestylede warenhuisketen V&D een Twinlife shop-in-shop. Het V&D Twinlife-gevoel is zelfs zo goed aangeslagen bij de klanten van het warenhuis dat op verzoek van de directie er binnenkort nog meer zullen verschijnen.