TOP

TME 2009: Claudia Willemsen spreekt stenen modewinkel moed in

Haar verhaal had uren mogen duren. Claudia Willemsen, oprichter van Kleertjes.com is geen modemens, verklapte ze tijdens Textilia Mode Experience op maandag 9 november 2009. "Jullie hebben veel meer verstand van mooie kleren dan ik. Dat zien jullie toch wel aan mijn outfit vandaag?"

Met deze introductie startte de gedreven Claudia Willemsen, gekleed in donkere skinny, shirt en sneakers, haar peptalk tijdens TME 2009. Zowel winkeliers als leveranciers luisterden ademloos, want ze onthulde niet alleen enkele van haar succesfactoren. Ook maakte ze van de gelegenheid gebruik om de modebranche moed in te spreken. “Kruip uit de slachtofferrol als het gaat om de opkomst van webwinkels om je heen en zeg tegen jezelf ‘dit zijn de ontwikkelingen – wen er maar aan’.”

Imitatie van de stenen winkel

“Het is tijd voor jullie om in actie te komen, maar begin bij het begin. Kijk eerst goed naar je klanten om te bepalen waar zij behoefte aan hebben, voordat je roept dat het allemaal oneerlijk is. Ik bedien een heel ander type klant dan jullie in je stenen winkels. Bovendien heb ik als webwinkel ook mijn beperkingen, maar ik probeer tenminste wel na te doen, waar jullie goed in zijn, namelijk in persoonlijk contact en sfeer. Ik wil ook mijn service perfect in orde te hebben. Daarom verras ik mijn klanten soms ook met een cadeautje. Daarvoor werk ik samen met andere partijen. Ik wil ook graag dat mijn klanten trots zijn om klant van Kleertjes.com te zijn. Zorg dus dat men je aardig vindt, want bedenk ‘kopen is gunnen’.”