TOP

Textiel van mensenhaar: Nieuwe Instituut presenteert 2e editie pop-up New Store, My Jewellery opent boutique in Brussel, Van Gastel Shoes breidt het merkenpakket uit

Textiel van mensenhaar: Nieuwe Instituut presenteert 2e editie pop-up New Store, My Jewellery opent boutique in Brussel, Van Gastel Shoes breidt het merkenpakket uit. Dit lees je in het nieuwsoverzicht van 27 maart.

Beeld: OS_Studio

Textiel van mensenhaar: Nieuwe Instituut presenteert 2e editie van pop-up New Store op Milano Design Week

Tijdens Milano Design Week 2024 van 16 tot 21 april presenteert het Nieuwe Instituut de tweede editie van de New Store. In deze experimentele pop-up shop, die zijn debuut beleefde tijdens Dutch Design Week 2023 in Eindhoven, testen we alternatieve vormen van produceren en consumeren die een positieve bijdrage leveren aan mens en planeet.

New Store is geen tentoonstelling met passieve bezoekers: zij leveren de grondstoffen – in dit geval hun haar, tijd en ideeën – aan een nieuwe, circulaire waardeketen en worden co-creators van het eindproduct: duurzaam textiel en een borduurwerk. Dit meerjarig onderzoeksproject naar alternatieve vormen van winkelen moet uiteindelijk leiden tot een permanente New Store met regeneratieve producten in het Nieuwe Instituut in Rotterdam.

My Jewellery opent boutique in Brussel 

Sinds 2016 opent My Jewellery sfeervolle boutiques in verschillende winkelsteden in Nederland en sinds 2021 ook in België. De zesde Belgische My Jewellery boutique opent deze week aan de Jean Stasstraat in Brussel. Naast de verkoop van kleding, sieraden en accessoires is het in deze winkel ook mogelijk om gaatjes te laten schieten. Het is de eerste boutique in België waar Frans gesproken zal worden, blijkt uit een persbericht. De officiële opening van de winkel is op 29 maart. 

Van Gastel Shoes breidt het merkenpakket uit met MEXX Kids shoes

Vanaf heden is Van Gastel Shoes gestart met de productie en verkoop voor MEXX Kids shoes. Voortbordurend op de reeds bestaande MEXX collecties zullen zij de toekomstige kids collecties naar een hoger niveau tillen. Anke van Bussel zal als accountmanager verantwoordelijk zijn voor de inter- en nationale groei van dit onderdeel van het merk.