TOP

Telegraaf Media Groep verlaat Modefabriek

De Telegraaf Media Groep heeft zijn belang in de Modefabriek terugverkocht. Evenementen zijn geen kernactiviteiten meer van het bedrijf. Daarmee verdwijnt een ingang naar de internationale markt.

Managing director Lucel van den Hoeven betreurt de beslissing van de Telegraaf Media Groep (TMG):  “Het is jammer dat wij nooit onze plannen samen konden realiseren. Zo waren onze ogen op het buitenland gericht, daarnaast bestond het idee om een digitaal magazine te ontwikkelen. TMG had hiervoor de juiste contacten en kennis.”

Het vertrek van TMG levert de Modefabriek volgens Van den Hoeven verder geen schade op. “Wij opereren zelfstandig. Omdat we nog in de pioniersfase zaten, lagen er geen concrete plannen op tafel. Over een eventuele verdere uitwerking daarvan hoeven we ons dus ook geen zorgen te maken.”

De Modefabriek gaat niet op zoek naar andere partners. Wel zoekt de beursorganisatie naar andere samenwerkingsverbanden. Zo zit Lucel van den Hoeven regelmatig rond de tafel met de directeur van de Amsterdam International Fashion Week James Veenhoff.  Ooit spraken zij gekscherend af om internationaal te gaan wildplakken en hiermee Nederland op de modekaart te zetten. Deze plannen gonzen nog steeds door Van den Hoeven’s hoofd. “Er zijn nog steeds serieuze plannen om Nederland te promoten. We zouden voor alle modeactiviteiten een overkoepelend orgaan willen oprichten, maar daarvoor is ook steun voor de gemeente nodig. Ik weet dat zij hier wel naar kijken.” Over individuele plannen van de Modefabriek zegt Van den Hoeven niets. “Wel wil hij kwijt dat er iets op stapel staat waarover hij binnenkort in Textilia zal vertellen.”