TOP

Succesvolle start voor Modefabriek in 2010

Zondag 24 januari en maandag 25 januari stond de Rai in Amsterdam weer in het halfjaarlijkse teken van Modefabriek. De stemming zit er gelukkig weer helemaal in bij de Nederlandse inkopers.

Het aanbod was overweldigend op de 28ste editie van Modefabriek op 24 en 25 januari. Bigger, better, best lijkt het motto van de Modefabriekorganisatie. Nieuwkomers en gevestigde namen stonden goed gesegmenteerd in de vier hallen en terug van weggeweest waren de catwalkshows. De bedenkelijke planning van de Rai zorgde zondagochtend wel voor parkeerchaos, de organisatie had namelijk naast Modefabriek ook Jumping Amsterdam en Top Gear Live op het programma staan.

Positieve geluiden
Zondag was het heel erg druk op de beurs en we kunnen concluderen dat de ondernemer crisismoe is en weer zin heeft in een nieuw seizoen. In tegenstelling tot de laatste editie toen toch wel een mineurstemming heerste, waren en nu vooral positieve geluiden.

“De inkopers hebben zin in het nieuwe seizoen, er gebeurt veel vandaag”, zegt Cris de Ravallet van jeanslabel Le Temps des Cérises. “Echt iedereen is er. Alle gerelateerde merken staan bij elkaar in een hal en dat is wel zo handig voor de winkeliers. Voorheen waren de denimlabels toch wat meer verspreid.”

Ook Pam Heere van het nieuwe label Dragons in the Sky is tevreden: “De verwachting is toch dat de economie weer gaat aan trekken. We hebben een zware tijd achter de rug en de detaillist wil zijn winkel goed voor elkaar hebben voordat het weer aantrekt. Juist nu is het de tijd om alles om te gooien.”

The Borrel
Dat de stemming goed was, was overigens ook te merken op de Modefabriekborrel zondagavond na de beurs. Zuidpool was tot de nok toe gevuld met standhouders die behoorlijk wat stoom afbliezen op de tonen van RiskSoundSystem Leroy Rey en Chocolate Brown. De niets verhullende foto’s verschijnen binnenkort in Textilia.