TOP

Strellson neemt Nederlandse verkoop in eigen handen

Het Zwitserse modebedrijf Strellson neemt vanaf oktober de verkoop in Nederland van de merken Strellson Premium en Strellson Sportwear in eigen handen.

Het mannenmodebedrijf zet deze stap naar eigen zeggen om “het contact met de bestaande klanten te intensiveren en de partners en klanten meer sales en after sales-zorg te bieden. Ook hoopt Strellson zich beter te kunnen ontwikkelen, als het de touwtjes in Nederland zelf in handen heeft.

 

Showroom
Strellson is van plan een showroom te openen in Ijsselstein. Hier gaat het merk starten met de verkoop van de herfst/winter 2013-collectie. Arno van Rooy neemt neemt de functie head of sales op zich. Momenteel is hij nog verantwoordelijk voor de verkoop van het merk Winsdor, ook onderdeel van de Holy Fashion Group.

 

Groeimarkt

“Voor Strellson is Nederland een strategische groeimarkt”, aldus Thomas Jager, general manager bij het Zwitserse label. Momenteel telt Strellson dertig verkooppunten in Nederland, waaronder de warenhuizen de Bijenkorf en Maison de Bonneterie. Wereldwijd staat het merk op in totaal 65 eigen winkels en 170 shop-in-shops.