TOP

Seidensticker focust op export

Overhemden van Seidensticker verkopen vooral goed in het buitenland, zo blijkt uit de omzetcijfers van het afgelopen jaar. De export nam toe van 37 naar 38,5 procent. De totale omzet over 2007 bleef gelijk met 259 miljoen euro.

Een belangrijk aandeel van de omzet van de overhemdenfabrikant komt uit Nederland, Oostenrijk, Frankrijk en Rusland. Van de drie bedrijfsonderdelen van Seidensticker, waaronder de eigen merken (Seidensticker en Jacques Britt), de licenties (Joop!, Otto Kern, Strellson, Bugatti, Bogner, Michalsky) en de productie van private label, zijn de eigen merken verantwoordelijk voor de winst. Het merk investeerde in het afgelopen jaar flink in Seidensticker en Jacques Britt. Zo is onder andere de organisatie aangepakt én er is een start gemaakt met consumentencampagnes. Daarnaast moet retailspecialist Ger Boersma het bedrijfssysteem optimaliseren en het eigen winkelbestand verder uitbreiden. Voor het lopende jaar verwacht de Seidensticker Groep een omzetdaling door de verkoop van het vrouwenmodemerk Jobis aan Damo.