TOP

s.Oliver steunt teelt Afrikaans katoen

Vanaf april wordt steeds één T-shirt uit de collecties s.Oliver Casual Men en Women en s.OliverJunior van duurzaam geproduceerde Afrikaanse katoen gemaakt en op de markt gebracht onder het keurmerk 'Cotton made in Africa'.

Het gaat om een internationaal initiatief ter bevordering van duurzaam geproduceerd Afrikaanse katoen. “De samenwerking met Cotton made in Africa stelt ons in staat een ontwikkelingscontinent als Afrika te steunen en tegelijkertijd een van zijn voornaamste hulpbronnen te promoten”, aldus Hans-Peter Hiemer, Managing Director Global Sourcing & Product Operations. “Wat ons met name bevalt aan dit project is dat de katoenboeren gerichte ondersteuning krijgen en dat Afrika toegang krijgt tot de wereldmarkt.”

Katoen speelt een voorname rol bij de armoedebestrijding in Afrika. Circa 20 miljoen mensen ten zuiden van de Sahara leven van de katoenteelt. Cotton made in Africa werd in 2005 opgericht door Dr. Michael Otto en de uitvoering ligt in handen van de ‘Aid by Trade Foundation’ in Hamburg. Het project heeft tot doel de katoenteelt in Afrika te verbeteren, een duurzame productie te garanderen, de concurrentiepositie van Afrikaanse katoen te versterken en verantwoord ondernemerschap een nieuwe dimensie te geven.

Elke aanschaf van een s.Oliver-artikel met het keurmerk betekent een bijdrage aan de toekomst van het continent en zijn bewoners. Vanaf april zijn de shirts te koop vanaf €9,95 tot €19,95.