TOP

Roxy onthult outdoor fitness-lijn

Op zoek naar nieuwe groeiaanjagers denken boardsportmerken ´out of the box´. Zo lanceerde DC sportschoenen voor in de gym en strijdt O'Neill om de aandacht van actieve vrouwen met haar 365-lijn. In navolging van deze boardmerken is Roxy aan de beurt om het strand te verlaten en af te dalen van de besneeuwde hellingen.

Zo’n 3 jaar geleden testte Quicksilver met haar vrouwenlabel Roxy voorzichtig de markt met een nieuwe lijn genaamd Roxy Athletix. De Roxy Outdoor Fitness collectie is nu hun volgende stap. De nieuwe lijn werd eind vorige maand gepresenteerd op de ‘Outdoor Retailer Show’ in de Verenigde Staten. De Amerikaanse pers kreeg hier een preview van een outdoor fitness collectie gericht op jonge actieve vrouwen die niet alleen surfen maar ook graag hardlopen, een yoga pose aannemen of naar de gym gaan. De collectie omvat naast watersportkleding en schoeisel ook korte sportbroeken, yoga-broeken, sportbeha’s, slippers en rugzakken.

Strategie
Roxy probeert met deze nieuwe lijn een oudere consument (18 – 28 jaar) te bereiken dan de typische Roxy klant (tot 17 jaar). Het merk mikt op het outdoor fitness segment omdat er in de ogen van Roxy nog geen enkel merk in de outdoor industrie de jonge vrouwelijke consument bedient. De nieuwe collectie zal niet via de bestaande Roxy distributiekanalen worden verkocht. Roxy gaat deze collectie met name bij outdoor winkels, fitness en hardloopzaken en watersport shops neerleggen.