TOP

Reactie Newstyle op beoordeling mysteryshopper

Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mystery shopper winkels en webshops op een aantal vaste punten. Webshop Newstyle werd in september 2018 beoordeeld. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

Newstyle.nl kreeg als eindoordeel van onze mysteryshopper een 7,5, die vond dat de webshop professioneel overkomt. “Maar er zijn wat aandachtspunten. Denk bijvoorbeeld aan meer foto’s per product en goede omschrijvingen. De concurrentie in de retail is hevig, waardoor je extra je best moet doen om van bezoekers klanten te maken. De service die Newstyle in de fysieke winkels verleent, moet online zo veel mogelijk worden doorgevoerd. De social media-kanalen vind ik leuk opgezet. Ik zag dat er recentelijk een modeshow is geweest. Dit zijn leuke events waar je de nieuwe collectie aan je potentiële klanten kunt laten zien. Door de koppeling te realiseren tussen de social media-kanalen en de webshop, verwacht ik dat dit interessante resultaten kan opleveren.”

Objectief

“Ik ben heel blij dat iemand objectief heeft gekeken naar onze webhop,” vertelt David Heijboer, eigenaar van Newstyle.nl: “Ik lees hier heel interessante dingen in terug. We herkennen ons in het rapport. Een groot deel van de verbeterpunten die hier in staan stonden al op de planning om aan te pakken. En aan de rest gaan we ook zeker werken nu ik dit gelezen heb, want ik wil natuurlijk geen zesjes. Zoals bijvoorbeeld de fotografie. We maakten de foto’s in het verleden zelf, maar dat kostte veel tijd en is ook een behoorlijke investering. Gelukkig hebben alle merken tegenwoordig goede foto’s die we kunnen gebruiken. Daar zijn we blij mee.”

Filteren

“Eigenlijk ben ik het voor 90 procent eens met de mysteryshopper. Die 10 procent zit hem in het filtering-systeem. De mysteryshopper vond het overbodig dat er op twee plekken gefilterd kon worden. Voor ons is dat een bewuste keuze, wij zijn van mening dat het handig is om op twee plaatsen te kunnen filteren. Als een klant eenmaal aan het scrollen is, is het fijn om ook onderin nog te kunnen filteren.”

Verrassing

“Er kwam wel iets als een verrassing, een klein dingetje. De mysteryshopper merkte op dat op de mobiele website het winkelkeurcijfer in beeld kwam en dat ze daar op de desktop-versie naar moest zoeken. Onze IT-man is daar nu al mee bezig om het te verbeteren. Wat dat betreft blijf je ook continu bezig met een webshop. Voor ons was dit bezoekje van de mysteryshopper een eyeopener om er net wat meer aan te doen.”

Prioriteit

“Als eerste prioriteit gaan we nu kijken naar de content. Voor de webshop is er één iemand 24 uur per week bezig. Het is dan lastig om voor de duizend, vijftienhonderd producten in de webshop goede content te creëren. Als tweede is het voor ons belangrijk dat we de foto’s verbeteren. Voorheen hadden we een eigen fotostudio, maar daar gaat zo veel tijd inzitten. We gebruiken nu foto’s van merken zelf, dat is af en toe wel lastig want elk merk zet een product anders op de foto. Niet iedereen levert bijvoorbeeld detailshots.”

Etalage

“Onze webshop begon in 2013, 2014 als een etalagekanaal. Onze vaste klanten uit Roosendaal keken eerst op de webshop en kwamen dan naar de winkel. Dat gebeurt nog steeds wel, dat mensen met hun mobiel binnenkomen en laten zien welk item ze willen. Tegenwoordig komen er steeds meer bestellingen op binnen, de webshop loopt nu prima.”

Newstyle werd op zes punten beoordeeld door Gladior & Indenty, een bureau voor online marketing, tools en rapportages. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Newstyle lees je in Textilia 11, die op 26 oktober 2018verschijnt.