TOP

Pointer opnieuw in de markt

Na een pauze van drie seizoenen start Waalwear Kids BV opnieuw met het jongenskledingmerk Pointer. Concept designer van Pointer Moniek Veldt beschrijft de collectie voor zomer 2013.

In juni 2012 is de eerste zomercollectie van het nieuwe Pointer klaar. Er is een nieuw logo ontwikkeld en het label kreeg een nieuwe lading. Pointer zal niet terugkomen als het ietwat brave college-label maar krijgt een nieuw gezicht en wordt een meer fashionable label. Moniek Veldt vertelt. “We zijn begonnen met een nieuwe definitie van onze doelgroep. We hebben gekeken wat hen bezighoudt en wie hun voorbeelden zijn. De jongens die wij voor ogen hebben, doen heel veel aan sport. Niet per se hockey, maar stoerdere sporten als surfen. Ze beleven veel offline, maar ook online en kijken naar grotere jongens, hun oudere broers.”

In de nieuwe collectie voor zomer 2013 is het artwork op T-shirts geïnspireerd op reizen, avonturieren en ontdekken. Veldt: “Kleur, vooral voor tops, is voor Pointer heel belangrijk. Geen harde kleuren, eerder wat verwassen, maar toch echt wel kleur voor T-shirts, sweats en jacks.” De collectie omvat natuurlijk een grote groep jeans, met daarnaast non-denims als chino’s en bermuda’s.

Pasvorm en comfort zijn voor de doelgroep heel belangrijk. Er is hoog ingezet op comfort en alles uitgebreid getest op pasvorm. Voor broeken leverde dat twee fits: een slimfit  en een regular fit. Verder is gestreefd naar een competitief prijsniveau. De prijzen voor jeans liggen tussen €29 en €49 euro, jacks van €59 tot €69; T-shirts €14 tot €39, sweats €39-€69. De collectie is verkrijgbaar in maat 104 tot 164, voor jongens tussen drie en 13 jaar.>>