TOP

Paul Schulten brengt de man in de vrouw naar boven

Geïnspireerd door de term ‘La Garçonne’ uit de twintigste eeuw, bracht Paul Schulten afgelopen zondag ‘La Nouvelle Garçonne’. Zijn Haute Couture Collectie winter 2013 – 2014 staat in het teken van de mannelijke manier van kleden door vrouwen.

“Maanden geleden moest ik naar de Albert Heijn toen ik enorm mooie muziek hoorde”, opent Schulten zijn show. Het bleken Russische muzikanten te zijn die hij speciaal voor zijn winter 2013 – 2014 show naar het Okura Hotel heeft gehaald. Op de muziek van de heren komt Schulten’s collectie voorbij.

Zwart, leer en strak
De winter collectie kenmerkt zich vooral door het vele zwart dat erin voorkomt. Zwart met wit, zwart met goud of zwart op zwart. Scherp gesneden jasjes worden gecombineerd met leggingachtige pantalons, jurkjes of zelfs pyjamabroeken. De cocktailjurken zijn geen strakke, korte jurkjes maar eerder wijde japonnen. Een zwarte en lila A-lijn jurk die iets koninklijks krijgen door gouden en zilveren borduursels en pailletten. De avondjaponnen kennen wijde rokken met strakke korsetten. Als materialen komen vooral leer, zijden en handgeborduurde kanten stoffen voorbij. Een pak volledig van stretchleer staat centraal voor de harde, mannelijke uitstraling die Schulten de vrouwen wil geven.

Samenwerking Hail Europe
Paul Schulten is ook een samenwerking aangegaan met Hail Europe (Hotel Amenities International Limited), een internationale leverancier van guest supplies voor onder andere de hotelbranche. De lijn presenteerde hij naast de show en bevat elf producten zoals badschuim, bodylotion en een naaisetje. Daarnaast komt er ook een badhanddoek van een bij twee meter die vanaf 1 november ook bij bol.com verkrijgbaar is.

 

(Foto’s: Jeroen Snijders)