TOP

Pandora lanceert nieuwe Moederdag collectie, LolaLiza lanceert zesdelige podcast Dress Like you, Designer Outlet Roermond is voor topmerken het meest succesvolle outlet center van Europa

Pandora lanceert nieuwe Moederdag collectie, LolaLiza lanceert zesdelige podcast Dress Like you en Designer Outlet Roermond is voor topmerken het meest succesvolle outlet center van Europa. Dit lees je in het nieuwsoverzicht van 20 maart.

Beeld: Pandora

Pandora lanceert nieuwe Moederdag collectie

Eerder dit jaar werd de BE LOVE campagne gelanceerd als vervolg op deze campagne, brengt Pandora de nieuwe Pandora Moments collectie uit. Deze collectie biedt een betekenisvol geschenk als dank aan de moederfiguren en als weerspiegeling van de liefde die moeders ons vanaf het begin hebben gegeven. De SVP Creative Directors A. Filippo Ficarelli en Francesco Terzo van Pandora laten weten ‘Met haar prachtige bloei en krachtige steel met doorns is de roos een cultureel icoon geworden’. Rozen kennen hun eigen symbolische taal die spreekt over liefde, vriendschap en onze dierbare relaties. De unieke sterling zilveren oorbellen, met een bloeiende roos die zich rond het oor buigt, zijn geïnspireerd om zowel schoonheid als kracht uit te stralen. Een ander opvallend item is de oversized rozenbedel, met gedetailleerde lagen bloemenblaadjes voor extra diepte en glinsterend pavé. De nieuwe driedimensionale roos charm is een verkenning van de taal en kleur, met de hand beschilderd met doorschijnend roze of geel glazuur op sculpturale bloemblaadjes. De collectie wordt aangevuld met een nieuwe variant van Pandora’s iconisch slangenarmband, met een sluiting geïnspireerd op rozen, het perfecte canvas om een juwelenboeket te creëren voor Moederdag.

LolaLiza lanceert zesdelige podcast Dress Like you

LolaLiza, Belgische moderetailer, lanceert een gloednieuwe studiopodcast, Dress Like You. Amber Janssens, actrice en fashion enthousiast, neemt de luisteraars van Dress Like You mee op ontdekkingstocht door de kledingkasten van Belgisch meest stijlvolle dames. Op 20 maart 2024 worden alle zes de afleveringen gelijktijdig uitgebracht op diverse podcastplatforms. Wekelijks worden er highlights en achtergrondverhalen gedeeld op social media, waardoor luisteraars een diepere duik kunnen nemen in de wereld van de gasten. Iedere aflevering kent interessante gesprekken, waarin zij samen met de luisteraars de kledingkast van zes bekende fashionistas ontdekt: An Lemmens, Stephanie Planckaert, Anastasya Chernook, Romy Curvy, Farah El Bastani en Anke Buckinx. De mysteries van mode en persoonlijke stijl ontrafelen ze samen, van de betekenis achter hun favoriete kledingstukken tot de evolutie van hun stijl door de jaren heen, Dress Like You onthult deze diepgaande connectie. Drie sleutelstukken uit elke kleerkast dienen als kapstok voor het gesprek. Luisteraars worden uitgenodigd om te ontdekken wat deze outfits over de gasten zeggen en welke rol mode speelt in hun dagelijkse leven. LolaLiza wil met deze podcastreeks het publiek inspireren en empoweren om trouw aan hun zelf te blijven en hun persoonlijke stijl, ongeacht de samenlevingsnormen. De ontwerpstudio van LolaLiza wordt speciaal voor deze opnames omgetoverd tot podcaststudio en dressing voor elk van de gasten met items uit LolaLiza haar collecties en uit hun eigen garderobe.

Designer Outlet Roermond is voor topmerken het meest succesvolle outlet center van Europa

In 2023, was Designer Outlet Roermond het meest succesvolle outlet center van Europa vanuit een huurdersperspectief. Dit is gebleken uit het Outlet Performance Report Europe van ecostra GmbH, zij doen jaarlijks onderzoek sinds 2008 onder internationale merkfabrikanten die huurder zijn in Europese outlet centers. Het Europese onderzoek, OCPRE, is het enige onderzoek onder merken naar de economische prestaties van winkels in de single outlet-centers. In het onderzoeksportefeuille zijn alle outlet centers in Europa opgenomen die langer dan twee jaar actief zijn. Maar alleen merkfabrikanten met minimaal drie winkels en in drie verschillende centers in Europa mochten aan het onderzoek deelnemen. Onder de dicision maker (verkoopmanagers, expansiemanagers) van de merken op het desbetreffende hoofdkantoor werd het onderzoek uitgevoerd. De winkelmanagers ter plaatse werden niet meegenomen, aangezien alleen de eerstgenoemden de mogelijkheid en het overzicht hebben om de prestaties van hun winkels in verschillende centers, die ook vaak in verschillende Europese landen gevestigd zijn. Er namen 96 internationale merkfabrikanten deel aan het recente onderzoek, die in totaal 1.438 winkels beheren. Elke merkfabrikant beheert gemiddeld 15,0 verkooppunten. De outlet centers die deelnamen, werden geselecteerd op criteria als winstgevendheid, omzetpotentieel, bezettingsgraad, huurprijsniveau en merkenmix. Eigenaar van Designer Outlet Roermond, McArthurGlen Group, heeft een sterke aanwezigheid in de top twintig van best presenterende Europese outlet centers. Ook Designer Outlet Parndorf (Oostenrijk), Designer Outlet Cheshire Oaks (Verenigd Koninkrijk), Designer Outlet Serravalle (Italië) en Designer Outlet Noventa di Piave (Italië) zijn hoog in de ranking te vinden. Designer Outlet Roermond is één van de grootste outlet centers van Europa met zo’n 200 winkels en een bruto verhuurbaar oppervlak van 46.700 m2. Jaarlijks verwelkomt de outlet zo’n 8 miljoen bezoekers.