TOP

CHASIN’ opent nog een nieuwe brandstore, nu in Westfield Mall of the Netherlands, Xandres lanceert limited edition recyclebare zonnebril, Wibra opent derde winkel in Amersfoort

CHASIN’ opent nog een nieuwe brandstore, nu in Westfield Mall of the Netherlands, Xandres lanceert limited edition recyclebare zonnebril en Wibra opent derde winkel in Amersfoort. Dit lees je in het nieuwsoverzicht van 21 maart.

Beeld: CHASIN’

CHASIN’ opent nog een nieuwe brandstore, nu in Westfield Mall of the Netherlands

Het jeansmerk CHASIN’, opent vrijdag 22 maart officieel zijn deuren van de nieuwe brandstore in Westfield Mall of the Netherlands. CHASIN’ pakt groots uit tijdens deze opening. Er liggen mooie CHASIN’-cadeaus klaar voor bezoekers die tijdens de opening langskomen. Het winkelconcept reflecteert de moderne stijl en vertegenwoordigt de essentie van het merk: authenticiteit en technologie. Dit zijn belangrijke inspiratiebronnen voor het merk. Het authentieke product, denim, heeft een rijke geschiedenis en een ambachtelijk productieproces. Technologie vertegenwoordigt het vermogen tot innovatie, waardoor er ultieme functionele kenmerken kunnen worden gecreëerd in de collectie. De samenstelling van deze twee komen samen in een moderne collectie performance jeanswear en de nieuwe brandstore. Het interieur van de winkel is de perfecte balans van moderne technologie en ambachtelijk vakmanschap met materialen als geborsteld aluminium, geperforeerd staal in combinatie met natuurlijk eikenhout. CHASIN’ werkt hard aan de internationale groei. Naast 12 brandstores in Nederland en eigen webshops, heeft CHASIN’ ook 50 shop-in-shops in de Benelux en 300 shop-in-shops in de DACH-regio. De afgelopen maanden heeft CHASIN’ in lijn met het retailconcept gewerkt aan een nieuw SIS-concept, daarvan zullen de eerste 10 dit najaar openen bij partners in Nederland, België en Duitsland. Ook is CHASIN’ actief in meer dan 20 landen in Europa via marktplaatsen. Daarmee geeft CHASIN’ vorm aan zijn plan voor internationale expansie via zijn unieke omnichannel businessmodel.

Xandres lanceert limited edition recyclebare zonnebril

Xandres, een Belgisch modehuis, introduceert voor het eerst een eigen zonnebril. De nieuwe zonnebril is een prachtige combinatie van tijdloos design en duurzaamheid, met de mogelijkheid om aan het einde van zijn levensduur gerecycled te worden door Yuma Labs, een Belgisch merk dat zich inzet voor circulaire economie. Xandres heeft zichzelf al langere tijd uitgedaagd op het gebied van duurzaamheid, waarbij ze samenwerkt met innovatieve, gelijkgestemde merken om van elkaar te leren en een nog grotere impact te creëren. De ontwikkeling en productie van de zonnebrillen zijn tot stand gekomen dankzij een samenwerking met Yuma Labs, een Belgisch eyewear label dat actief de circulaire economie stimuleert. Door zonnebrillen te ontwerpen uit duurzame materialen, met het oog op eindeloze recycling, wordt er een uniek perspectief op de rol van afval in ons milieu aangeboden. Hij is vanaf nu verkrijgbaar in Xandres-winkels en online, waardoor hij voor iedereen toegankelijk is. Met een eenvoudig, elegant montuur en subtiele grafische details is hij verkrijgbaar in de kleuren ‘Dark Brown’ en ‘Havana’, waardoor hij perfect is voor elke stijlbewuste stadsbewoner die op zoek is naar een low-impact accessoire dat zijn kijk op de wereld verandert. Low impact luxury is een frame van plantaardige bio-acetaat tot brillendoekjes van gerecyclede PET-flessen: elk detail is zorgvuldig overwogen om de ecologische voetafdruk tot een minimum te beperken, zonder afbreuk te doen aan stijl. Men kan de bril aan het einde van zijn levenscyclus eenvoudig en gratis terugsturen naar Yuma Labs via een speciale verzendverpakking en een vooraf betaald verzendlabel. Daar wordt de bril volledig gedemonteerd en gerecycled. In een brillenfabriek in Noord-Italië is de zonnebril gemaakt, daar is alle gebruikte energie afkomstig van hernieuwbare bronnen, geproduceerd op Sicilië in een windmolenpark. Medewerkers van een sociale werkplaats in België voeren de kwaliteitscontrole en verpakking uit.

Wibra opent derde winkel in Amersfoort

Onze eigen Wibra staat bekend om haar betaalbare assortiment van kleding, huishoudelijke artikelen, textiel en seizoensgebonden producten. Inmiddels heeft Wibra honderden winkels verspreid over Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland. In Nederland heeft Wibra momenteel maar liefst 280 winkels, waarvan twee winkels in Amersfoort. Op 30 mei 2024 komt daar een derde winkel bij. De Wibra-winkel zal zich vestigen in de Hellestraat in het centrum van Amersfoort. Tijdens de opening krijgen klanten een gratis emmer en 20 procent korting op alles wat in de emmer past. Ook ontvangen de eerste honderd klanten op 30 en 31 mei en 1 juni een gratis fles Dasty ontvetter. De winkel in de Hellestraat is vanaf de opening elke dag geopend. Op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur (op donderdag tot 20.00 uur), op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur en op zondag van 12.00 tot 17.00 uur.