TOP

Online mystery shoppen met Textilia

Bart Ensink van Indenty staat op 21 januari 2014 op de Webwinkel Vakdagen. Hij zal ter plekke gaan mystery shoppen bij webwinkels van bezoekers van de beurs.

Textilia’s mystery shopper is Bart Ensink, business development & innovation manager bij Indenty, een bureau voor online marketingdiensten, tools en rapportages in Enschede. Elke maand analyseren zij ruim zevenduizend websites. Op woensdag 21 januari 2015 spreekt hij namens Textilia op de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs in Utrecht waar hij zal mystery shoppen bij webshops van bezoekers in de zaal.  

‘Het geheim van een goede webshop’

Bart Ensink: “Eén van de belangrijkste dingen is vindbaarheid en daarmee ook search engine marketing. Je webshop moet er goed uit zien, maar ook je vindbaarheid in Google speelt een belangrijke rol. Je zult er continu aan moeten werken; als je pas één dag bezig bent kun je nog niet concurreren met grote spelers als Wehkamp. Alleen een webshop openen zal niet werken, het is niet direct een goudmijn.”

“Bij mystery shoppen let ik op zaken als service, techniek, uitstraling, assortiment en betaalopties. Ook het vergelijkingsaspect wordt steeds belangrijker, online nog meer dan offline. Een vergelijkbaar product is binnen enkele minuten bij een andere aanbieder gevonden. Daarnaast gaan reputatie en waardering een steeds belangrijkere rol spelen in vindbaarheid.”

Mobile first

“Gebruiksgemak op de smartphone zal ook de revue passeren, je webshop moet afgestemd zijn op het apparaat van de gebruikers. Mensen die zeggen dat hun site werkt op een iPhone en dat ze daarmee mobiel zijn snappen het nog niet”, aldus Ensink. “De beste webshops zijn al heel erg ver met mobiele oplossingen. Daarnaast wordt er mobiel steeds meer gekocht, vooral ten opzichte van twee jaar geleden. De wereld is mobiel. Ik las vorige week nog dat driekwart van de Nederlands in het bezit is van een smartphone.”

Stuur je webshop in!

Tijdens de sessie ‘Online mystery shoppen met Textilia: Het geheim van een goede webshop’ op de Webwinkel Vakdagen zal Ensink webwinkels keuren van bezoekers uit de zaal. Van tevoren je webwinkel aanmelden? Dat kan ook! Stuur voor 14 januari een e-mail met je bedrijfsnaam en link naar je webwinkel naar fashion@mybusinessmedia.nl.

Webwinkel Vakdagen

Op 21 en 22 januari 2015 vinden de Webwinkel Vakdagen plaats, de vakbeurs voor e-commerce in de Jaarbeurs Utrecht. Iedereen die online aanwezig is en daar meer uit wil halen is gratis welkom op de Webwinkel Vakdagen. Verspreid over 7 themazalen zijn er meer dan tweehonderd lezingen en er is een uitgebreide beursvloer met ruim 250 exposanten.