TOP

Omoda en Van den Assem bundelen krachten, Seek Spring/Summer editie en Online doorstart Le Ballon

Omoda en Van den Assem bundelen krachten, Seek Spring/Summer editie nieuwe datum bekend en doorstart Le Ballon met online focus. Dit en meer lees je in het dagnieuws van 27 februari.

Beeld: Omoda – Omoda-winkel en Van den Assem-winkel

Omoda en Van den Assem bundelen de krachten

Sinds 1 januari 2024 heeft fashion retailer Omoda Van den Assem in handen. Deze overname is een strategische van Omoda om hun aanwezigheid in de fashion-wereld te vergroten. Door deze strategische zet bundelen twee familiebedrijven hun krachten. Omoda zal Van den Assem laten groeien door hun sterke infrastructuur en door kleding toe te voegen aan het assortiment van fijne schoenen. Jan Baan, CEO van Omoda: door een sterk merk als Van den Assem naast Omoda te positioneren, maar de achterkant naadloos te integreren vergroten we onze slagkracht voor de toekomst. De premium positionering van Van den Assem is overigens erg complementair aan die van Omoda. Dat is cruciaal, maar tegelijkertijd ook de basis van deze overname. Bij Van den Assem zit jarenlange ambacht en neus voor hoogwaardige kwaliteit in het DNA, al sinds 1910. Hoe uniek is het dat wij vanuit Omoda diezelfde passie sinds 1875 nastreven en beide bedrijven op deze manier samen verder de toekomst ingaan?” De overname geeft voormalig eigenaren Berry en Leo van den Assem de kans om het bedrijf verder te laten groeien. Berry zal zich bezighouden met de schoenencollectie en uitbreiding ervan, terwijl Leo de winkels zal blijven leiden. De algemene leiding ligt nu bij Omoda, die veel kansen ziet in de verdere versterking en uitbouw van Van den Assem als merk. Ze plannen de opening van een nieuwe winkel en zullen de integratie met Omoda voltooien in mei 2022, met behoud van het merk, positionering en de huidige winkels en website.

Seek Spring/Summer editie 2025

SEEK kondigt een nieuwe en eerdere datum aan voor de aankomende editie van Spring/Summer 2025. SEEK zal deze zomer plaatsvinden op 2 en 3 juli 2024. Dit is tegelijk met het nieuwe platform ‘the junction’, dat de naburige UNION Showroom in Kühlaus verbindt (30 juni t/m 3 juli) en Berlin Fashion Week, dat shows, showrooms en evenementen plant van 1 tot 4 juli. De 8e editie van 202030 – The Berlin Fashion Summit zal informeren, inspireren en animeren op dezelfde dagen als SEEK. Maren Wiebus, SEEK’s evenement- en creatief directeur, vat samen: “De diverse evenementen en het brede programma maken van Berlijn een zeer unieke modehoofdstad. Show en zaken, inspiratie en inhoud – alleen hier ontwikkelen we gezamenlijk en realistisch visies op een mooiere toekomst en vormen we op constructieve wijze de aanwezigheid van onze industrie.”

Online doorstart Le Ballon

Na de overname door Dungelmann Group B.V. in januari, slaat Le Ballon een nieuwe weg in. De modeketen, die eerder dit jaar failliet werd verklaard, wordt nieuw leven ingeblazen met een focus op online verkoop. Dit betekent dat de fysieke winkels definitief gesloten zijn, met uitzondering van de vestiging in Veenendaal. Deze blijft open voor de uitverkoop van voorraden, net als de webshop. Martijn Rozenboom, de ‘bedrijvendokter’ achter deze herlancering, geeft aan dat het voortzetten van de fysieke winkels geen haalbare optie was vanwege de verouderde panden. Het merk zal na de zomer terugkeren met een vernieuwde online winkel, na de huidige uitverkoopperiode. Het faillissement van Le Ballon Beheer B.V., moederbedrijf van de Le Ballon-winkels, werd toegeschreven aan de gevolgen van de corona pandemie en stijgende kosten. Deze nieuwe fase markeert een verschuiving naar een meer online gerichte strategie voor het iconische merk.

Suitsupply opent een shop-in-shop in Duits warenhuis Breuninger

Recent opende Suitsupply een shop-in-shop in het gerenommeerde Duitse warenhuis Breuninger. Dit is de eerste keer dat het merk op deze manier in Duitsland aanwezig is. Hoewel Suitsupply wereldwijd meer dan 150 winkels heeft, is deze stap bij Breuninger een primeur. Holger Blecker, CEO van Breuninger, onderstreept hun streven naar een unieke en exclusieve winkelervaring voor klanten. De toevoeging van Suitsupply aan hun flagshipstore in München wordt gezien als een verrijking van het assortiment en een statement voor tijdloze elegantie en innovatieve herenmode.