TOP

Ecoalf opent winkel in Designer Outlet Roermond, Scapino 50 jaar, Björn Borg brengt damesondergoed terug in collectie, Zeeman maakt statement tijdens virtuele Fashion Week in Roblox

Ecoalf opent winkel in Designer Outlet Roermond, Scapino bestaat 50 jaar, Björn Borg brengt damesondergoed terug in collectie en Zeeman maakt statement tijdens virtuele Fashion Week in Roblox. Dit lees je in het nieuwsoverzicht van 26 februari.

Beeld: Spice PR

Ecoalf opent enige winkel in Nederland in Designer Outlet Roermond

Designer Outlet Roermond breidt haar portfolio verder uit met de opening van Ecoalf, een Spaanse B-Corp gecertificeerd modemerk. Vanaf 23 februari 2024 verwelkomt de winkel bezoekers. B-Corp gecertificeerd Ecoalf staat bekend om hun duurzame visie op de mode industrie en kwalitatieve en hoogwaardige kleding. Niet alleen door het duurzame productieproces onderscheidt het Spaanse label zich, maar ook de kleding is gemaakt van gerecyclede materialen, zoals plastic flessen en autobanden. In 2009 is het B-corp gecertificeerde modemerk gelanceerd door Javier Goyeneche. Het merk is vernoemd naar zijn twee zonen: Alfredo en Álvaro. Ecoalf maakt geen gebruik van planet’s natural resources en zet zich actief in voor een betere wereld voor de volgende generaties. Bezoekers van Design Outlet Roermond kunnen door de opening van Ecoalf kiezen voor een nieuwe en duurzame optie, terwijl ze genieten van korting op de retailprijs. De nieuwe Ecoalf winkel biedt zowel een heren- als damescollectie aan, bestaande uit kleding, accessoires en schoenen. De nieuwe winkel is de ideale plek om je (lente)garderobe aan te vullen met duurzame kledingstukken. Het is de eerste outlet van Ecoalf in Nederland, en tevens ook de enige Ecoalf-winkel in Nederland.  Designer Outlet Roermond blijft verder uitbreiden en vernieuwen om bezoekers te verrassen met diverse merken en winkelaanbod. Na de recente toevoeging van Rituals, Valentino en Moose Knuckles aan het aanbod van de outlet eind vorig jaar, is Ecoalf de eerste opening van 2024. 

Scapino 50 jaar

De toonaangevende Nederlandse winkelketen, Scapino, die bekend staat om haar betaalbaarheid, kwaliteit en betrouwbaarheid, viert dit jaar haar 50ste verjaardag. Als een lang gevestigde naam in de Nederlandse retailmarkt heeft het familiebedrijf gedurende vijf decennia betaalbare schoenen aangeboden van goede kwaliteit voor iedereen. Scapino lanceert een mooie campagne met in de hoofdrol Marco Schuitmaker en Ireen Wüst om dit gouden jubileum te vieren. Deze twee iconen dragen samen met ons het merk. “Als een van de grootste namen in de Nederlandse retailindustrie zijn we enorm trots om ons 50-jarig bestaan te vieren,” zegt Adem Doymaz, CEO van Scapino.“Het is een feestelijk moment, maar ook een moment om stil te staan bij de steun en het vertrouwen van onze gewaardeerde klanten en partners gedurende al die jaren.” De jubileumcampagne genaamd ‘Grote dromen beginnen met een eerste stap’, wordt gedragen door Marco en Ireen. Scapino wil deze positieve boodschap overbrengen. Marco Schuitmaker, een razend populaire zanger en meest gestreamde artiest van 2023, deelt zijn enthousiasme over de samenwerking: “mijn eerste stap tot succes was op een paar glimmende veterschoentjes van Scapino. Ireen Wüst, de meest succesvolle Nederlandse Olympiër, voegt eraan toe: “mijn eerste stappen op het ijs zette ik met noren van Scapino, wat deze samenwerking extra bijzonder maakt.’’ Naast de samenwerking zal Scapino haar 50-jarige bestaan vieren met speciale evenementen, exclusieve productlanceringen en verrassingsdeals voor de klanten. ’’Onze 50ste verjaardag is een moment van dankbaarheid, maar ook van vooruitkijken naar de toekomst van Scapino,” aldus Adem Doymaz. In de afgelopen 50 jaar heeft Scapino een blijvende impact gemaakt op de Nederlandse winkelervaring en haar loyale klantenkring met bijna 180 winkels verspreid over Nederland. Het hoofdkantoor blijft nog altijd trouw gevestigd in Assen.

Björn Borg brengt damesondergoed terug in collectie

Björn Borg is een Zweeds modemerk dat wereldwijd bekend staat om haar ondergoed en sportkleding. Het merk is opgericht in 1984 door voormalige tennisser Björn Borg. Het damesondergoed van modemerk Björn Borg wordt teruggebracht in het assortiment. Volgens een persbericht heeft het merk dit besluit genomen mede vanwege de trend dat ondergoed weer zichtbaar mag zijn. In de jaren ’90 en begin 2000 is het merk bekend geworden vanwege de ondergoedcollectie en op deze stijl wordt nu weer gefocust. Dit ondergoed heeft een elastische band met een opvallend contrast met het merklogo erop. De ondergoed modellen zijn wel vernieuwd. Zo is er een dames boxershort en highwaist brazilian model toegevoegd aan de collectie. Het merk omschrijft zichzelf als een ‘sports fashion’ merk met als een van de kernonderdelen ondergoed.

Zeeman maakt statement tijdens Fashion Week in Roblox

In de online videogames besteden jongeren veel geld aan dure en luxe merken om hun avatar aan te kleden. Hierover verbaast Zeeman zich. Volgens Zeeman is het helemaal niet nodig om dure merkkleding voor je avatar te kopen in de digitale wereld. Zeeman opent daarom tijdens de virtuele Fashion Week een eigen brandstore in Roblox met een collectie van Zeeman-basics die consumenten kunnen kopen voor hun avatar. Dit is een statement van Zeeman waarbij zij naar buiten willen brengen dat men over dure merkkleding heen moet stappen. De digitale winkel verwelkomt het publiek met Non-player Character Sailer Stan en wordt gelanceerd met een dj, een dansvloer en pashokjes. Alle producten zijn voorzien van het Zeeman-logo, denk aan T-shirts, witte sokken en boxers. Binnen Roblox worden de items aangeboden voor de laagst mogelijke prijs. De textielsuper wil hiermee een tegengewicht bieden aan hoge prijzen van kleding van merken, die vaak verkocht worden voor een vergelijkbaar bedrag als kleding uit het dagelijks gebruik. Het is helemaal niet nodig om zoveel geld uit te geven aan kleding voor je avatar, aldus Zeeman. “Fashion voor avatars is een vorm van zelfexpressie en status. Eigenlijk is dat niet anders dan in het dagelijks leven. Toch geloof je soms niet welke bedragen er in virtuele brandstores worden uitgegeven. Met deze campagne willen we jongeren, vaak ook kinderen, én hun ouders aan het denken zetten en laten zien dat het ook anders kan. Het zou mooi zijn als onze campagne als gespreksstarter kan fungeren”, aldus Kasper Figee, verantwoordelijke voor Branding & Campagnes bij Zeeman.