TOP

Olympiërs scoren via social media

The Socialympics. Zo werden de zomerspelen van 2012 in Londen ook wel genoemd. Voor sportmerken een mooie ontwikkeling. Zo genereer je als sponsor van een olympiër flink wat extra brand exposure dankzij het wereldwijd gebruik van social media.

Om atleten te supporten en wedstrijden te analyseren tijdens de Olympische Spelen van 2012 werd er overal ter wereld gebruik gemaakt van Social Media. Uit cijfers van AddThis en AMD blijkt dat topzwemmer Phelps verreweg de meest besproken Olympische atleet op social media was. De Amerikaanse beachvolleybal dames Misty May en Kerri Walsh waren 435.587 keer onderwerp van gesprek. En de Amerikaanse turnster Gabby Douglas wierf door haar prestaties 382.454 social media berichten.

Nederlandse Tweetpiek
In Nederland zorgde het openingsweekend van de Olympische Spelen voor een ware Tweet-piek en het meest getwitterde woord was goud. Dankzij hun deelname en successen op de Olympische Spelen scoren veel atleten volgens AddThis nu hoger op de social media ranglijst dan voor de Spelen. Terwijl de Nederlandse hockey dames ervoor kozen om niet te Twitteren tijdens de Spelen, ging golden girl Ranomi Kromowidjojo digitaal los. Ze heeft momenteel 75.274 volgers en de 21-jarige is nu de meest populaire Nederlandse Olympiër op Twitter.