TOP

No Excess lanceert vrouwenlijn

Het Nederlandse jeanslabel No Excess lanceert voor winter 2009/2010 een vrouwenlijn. In januari wordt de vrouwencollectie gepresenteerd op Bread & Butter.

De vrouwenlijn van No Excess is geen direct afgeleide van de mannenlijn. Het krijgt een eigen gezicht en een eigen naam: Excessive. Het nieuwe merk krijgt vier collecties per jaar, met winter 2009 als aftrap. Excessive richt zich op de jonge, zelfbewuste vrouw die zich graag modieus kleedt voor betaalbare prijzen.

In 2005 probeerde No Excess het ook al met een vrouwenlijn, maar deze werd na drie seizoenen alweer van de markt gehaald. Volgens de toenmalige directeur Max Polak kwam dat niet zozeer door de collectie, maar door de aanpak. “We wilden het te snel doen”, vertelde hij toendertijd tegen Textilia.

De mannencollectie heeft sindsdien alle aandacht gekregen en de nodige ontwikkelingen doorgemaakt. Het merk profileert zich sinds de lancering van de eerste jeanscollectie in 2003 steeds meer als modisch jeansmerk. De focus is verplaatst van het lagere middensegment naar het hogere middensegment. Met succes, want de omzet is de afgelopen jaren flink gegroeid.