
Nieuwsoverzicht: Zalando boekt sterke groei in eerste kwartaal en bevestigt jaarprognose, Floris van Bommel breidt assortiment uit met herenpolo
Beeld: Zalando
Zalando boekt sterke groei in eerste kwartaal en bevestigt jaarprognose
Zalando heeft het eerste kwartaal van 2025 afgesloten met versnelde groei en stijgende winstgevendheid. De bruto handelsvolume (GMV) steeg met 6,5% tot €3,5 miljard, terwijl de omzet met 7,9% toenam tot €2,4 miljard. Ook de winstgevendheid verbeterde: de aangepaste EBIT kwam uit op €46,7 miljoen, goed voor een marge van 1,9% (+0,7 procentpunt). De groei werd vooral gedragen door de Business-to-Consumer-pijler, met een stijging van het aantal actieve klanten naar 52,4 miljoen. Ook de seizoensuitverkoop en een sterke start van het lente-/zomerseizoen droegen bij. De B2B-activiteiten, waaronder fulfillment via ZEOS, groeiden met 11,6%. Zalando bevestigt zijn jaarprognose voor 2025. In de Benelux benadrukt General Manager Fabio Baum de impact van initiatieven zoals het vernieuwde gratis loyaliteitsprogramma Zalando Plus, en campagnes met lokale partners als PGLTM en de NN Marathon Rotterdam. Volgens Baum versterken deze initiatieven Zalando’s positie als toonaangevende Europese bestemming voor mode, lifestyle en beauty.
Floris van Bommel breidt assortiment uit met stijlvolle herenpolo
Schoenenmerk Floris van Bommel verrast opnieuw met een toevoeging aan het assortiment: een klassieke mannenpolo. Het tijdloze kledingstuk is vanaf nu verkrijgbaar in drie neutrale kleuren – wit, navy en zand – en combineert moeiteloos klasse met comfort. De polo heeft een regular fit en is voorzien van een subtiel geborduurd schoentje op de borst, een knipoog naar de oorsprong van het merk. “De polo is hét kledingstuk dat perfect past bij Floris van Bommel. Het is sportief én stijlvol tegelijk, en raakt nooit uit de mode,” aldus Floris van Bommel zelf. Voor het ontwerp werkte het merk samen met Gentiluomo, dat al 25 jaar bekendstaat om zijn premium herenmode met een Italiaanse twist. De polo is gemaakt van 100% piqué katoen en geproduceerd in Portugal en heeft een brede maatvoering van S tot 2XL.