TOP

Nieuw T-shirtlabel: Qolors

Marijke Krabbenbos lanceert het dameslabel Qolors, een merk dat zich compleet focust op het bieden van het perfecte shirt voor de vrouw.

Qolors is ontstaan uit frustratie. Oprichtster Marijke Krabbenbos kon binnen het modeaanbod nooit de shirts vinden die ze zocht. Ze besloot het heft in eigen handen te nemen en kreeg daarbij hulp van vele vrouwelijke consumenten.

Shirts
Na veel gesprekken met vrouwen trok Krabbenbos de conclusie dat er geen label bestaat met een compleet aanbod van mooie, basic shirts. Volgens de bedenker en oprichter van Qolors hebben consumenten de behoefte aan shirts die lekker lang en in veel kleuren te verkrijgen zijn en daarnaast ook nog op een milieuvriendelijke manier worden geproduceerd.

Collectie
De collectie van Qolors start met negen verschillende modellen basic tops, die worden geproduceerd in 21 kleuren. De kleuren zijn ingedeeld in drie groepen van zeven: pastel, helder en donker. Verder krijgen de kleuren ook tags als warm, koel, of gedempd. Op die manier kunnen vrouwen die een professioneel kleuradvies hebben gehad, makkelijk de juiste tinten selecteren in de webshop.

Crowdfunding
De manier waarop Qolors tot stand kwam is een verrassende. Marijke Krabbenbos organiseerde pasmiddagen en zond online enquetes uit. Op die manier kon ze een lijn ontwikkelen die voldeed aan de eisen en wensen van haar doelgroep. Voor de financiering ging ze op zoek naar zo’n honderd mensen die wilden investeren in Qolors. Niet alleen ontvangen de investeerders hun bedrag met rente terug en krijgen ze 40% korting in de webshop van Qolors, ook worden ze op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen rondom het merk en zijn ze actief als denktank.