TOP
Aimee

Nieuw merk: Aímée


Lof Agenturen is een eigen vrouwemodemerk rijker: Aímée. Textilia sprak met Suzanne Schaffer van het agentschap over deze aanwinst. ‘Consumenten focussen zich meer op kwalitatieve kleding’

Hoe is Aímée ontstaan?

“Al jaren werken we fijn samen met de merken Stella Nova, Just in Case en Six Ames. Toch kreeg ik regelmatig van de detaillisten te horen dat zij naast deze collecties op zoek waren naar een voor veel dagelijkse doeleinden geschikte kledinglijn. Consumenten willen een mooie jurk, top met broek of rok om naar het schoolplein te gaan of om boodschappen mee te doen. Ze willen niet overdressed zijn, maar wel modieus en comfortabel. Daarnaast merkten we dat consumenten zich meer focussen op kwalitatieve kleding in plaats van fast fashion. Hierdoor is het idee voor Aímée geboren.”

Hoe omschrijf je de eerste collectie?

“Alles is gemaakt van 50 procent katoen plus 50 procent linnen kwaliteit. De sjaal is in een zachte 100 procent kwaliteit katoen uitgevoerd voor extra draagcomfort. Het kleurenpalet bestaat uit wit, kiezel/zand, zwart mêlee, lichtblauw, denimblauw mêlee en felroze. De verkoopprijzen beginnen bij 69,95 euro voor een T-shirt, short of sjaal en lopen op tot 119,95 euro voor een jurk.”

Op welke manieren denken jullie met de retailer mee?

“We werken met 4 maten: XS/S, S/M, M/L en L/XL. Dit is speciaal gedaan om de retailer te helpen. Zij hebben nu twee mogelijkheden als een consument bijvoorbeeld vraagt om een maat S. De marge is 2.8, maar wanneer een retailer binnen 5 dagen betaalt krijgt hij 6 procent betalingskorting en is de marge 3.0. Verder hebben we vooral aan het begintraject van de ontwikkeling erg aan de retailer gedacht. Meerdere malen per dag krijgen wij als agent namelijk te horen wat de wensen van de consumenten zijn. Dat is met name de vraag om mouwen op jurken en tops, zakken in jurken en broeken en langere broek- en jurklengtes met splitten. Verder hebben we van de campagneshoots zeven ansichtkaarten gedrukt die we meesturen met de leveringen. En de collectie is onderling goed te combineren, waardoor retailers een aanbod bieden die voor elke gelegenheid geschikt is.”

Hoe is het merk ontvangen door retailers?

“Het wordt sinds juli ingekocht en er wordt geweldig goed op gereageerd. We verkopen nog heel de maand september door, dus er mogen nog afspraken gemaakt worden.”