TOP

Nederlands model speelt hoofdrol in Seafolly-campagne

Down Under is badmodemerk Seafolly al jaren populair. Ook internationaal groeit het merk in rap tempo. Voor de lancering van hun wereldwijde activiteiten zocht het merk een universeel gezicht. Nederlands model Marloes Horst kreeg de hoofdrol.

Als eerste internationale ambassadeur heeft Nederlands trots, Marloes Horst, getekend bij het Australische merk Seafolly. “Door de continuerende internationale expansie voelden we voor het huidige assortiment meer voor een bekend universeel gezicht. Het moest wel iemand zijn die ook verbonden is met de filosofie van het merk. Marloes is een geweldig model, ze past bij onze dynamische attitude, ons strand- en modegevoel en de Australische esthetiek,” aldus Seafolly ceo Anthony Halas.

Seafolly concept store

Marloes verblijft momenteel in New York, wat Seafolly helpt bij de focus op de Amerikaanse markt. Vanaf juli 2011 begint Seafolly met de lancering van hun wereldwijde activiteiten. Daarbij krijgen Frankrijk, Canada, Scandinavië en Azië – naast Amerika – extra aandacht. In Singapore wordt bijvoorbeeld een nieuwe Seafolly Concept Store geopend, de eerste buiten Australië, en de eerste voor Azië.

Catwalk inspiratie

De badmode van Seafolly is voor zomer 2012 geïnspireerd op de internationale catwalk trends. Marloes Horst is hier niet onbekend mee. Ze liep shows voor diverse toonaangevende internationale labels waaronder Prada, Chanel en Mulberry, en poseerde voor de camera van Terry Richardson voor de beroemde Pirelli-kalender. Ook verscheen ze in tal van high fashion editorials. Het topmodel verschijnt voor de campagne in verschillende strandoutfits van Seafolly en speelt daarbij passende rollen, variërend van een elegante pin-up à la Brigitte Bardot tot een oogverblindende kameleon in neonkleuren.