TOP

Modefabriek werkt samen met Deco en Dutch Fashion Foundation

Ook dit jaar heeft Modefabriek een aantal samenwerkingen op het programma staan. Retailorganisatie Deco is weer van de partij met 'MF en Deco Present'. Nieuw is de samenwerking met de Dutch Fashion Foundation: Dutch Touch Coming Home.

Mannenmode & Deco
De samenwerking met retailorganisatie Deco wordt geprolongeerd en vindt wederom plaats in de vorm ‘MF en Deco Present’. Deelnemende labels zijn ondermeer Windsor, Napapijri, O’Quirey met kleurrijke mannenschoenen op een klassiek leest, Eton, Hitl, Bon Boogie, de hoogwaardige Schotse knitwear van William Locke en het Deense Bertoni met zowel tailored als casual mannenmode.

Dutch Touch, Coming Home
Modefabriek en Dutch Fashion Foundation gaan een samenwerking aan met als doel het bereik van Nederlandse modeontwerpers verder uit te breiden, een streven dat in het verlengde ligt van een van Modefabrieks’ uitgangspunten, namelijk om Nederlands design support en een podium te bieden.

Op dit moment beperkt het aantal verkooppunten zich tot circa vijftien adressen in de absolute top van het retaillandschap. De DFF wil detaillisten die zich daar net onder bewegen, met het werk van Nederlandse designers in contact brengen. Het initiatief Dutch Touch is al elk seizoen aanwezig op een aantal buitenlandse beurzen.

Door deze lijn door te trekken naar Nederland wordt het extra kracht bijgezet en worden de Nederlandse ontwerpers, onder het motto Dutch Touch Coming Home, op het hoogste salesplatform ook weer op Nederlandse bodem verankerd. De intentie is er om de samenwerking de komende drie zomeredities van Modefabriek voort te zetten. De lijst van deelnemende ontwerpers wordt in het volgende persbericht bekendgemaakt.