TOP

Miu Miu is het meest gewilde merk van 2022 met 23 miljoen views op Tik Tok

Miu Miu is het populairste merk van 2022, blijkt uit Lyst’s Year in Fashion waarin de populairste merken, producten en mensen van het jaar worden gerangschikt op basis van zoekresultaten, verkoopcijfers en statistieken van sociale media.

Credit beeld: L’Estrop

Miu Miu was populair vanwege de gewilde Wander bag en de microrok en de ballerina’s die viral gingen. De show voor zomer 2023 van het merk genereerde 23 miljoen views op Tik Tok. Trend van het jaar is Barbie, oftewel roze; ook wel Barbiecore genoemd. Vooral het roze uit de wintercollectie 2023 van Valentino bleek populair in de zoekopdrachten, meldt Lyst. Collab of the year is de samenwerking tussen Nike en Jacquemus, die in een paar minuten was uitverkocht en die zelfs de website liet crashen. (Tekst gaat verder onder de foto)

Valentino

Birkenstocks Boston clog is uitgeroepen tot schoen van het jaar en Prada’s Re-nylon Re-edition 2000 is de tas van het jaar. Bella Hadid is de onbetwiste power dresser van 2022. Wat zij droeg zorgde direct voor een stijging in zoekopdrachten via Lyst, zoals korsetten, cargopants en de mini platform Uggs die ze in september droeg.

Lees ook: Hoe de ballerina’s van Miu Miu de meest gewilde schoen van het moment werd