TOP

Miss Me Jeans: ‘Je vindt het geweldig of juist niet’

Miss Me is terug van weg geweest. Maikel Horn Modeagenturen brengt het Amerikaanse vrouwenjeansmerk weer op de Nederlandse markt.

Miss Me Jeans ligt sinds dit najaar weer in Nederland in de winkels. Maikel Horn Modeagenturen verkocht het jeansmerk voor vrouwen enkele jaren geleden ook al in Nederland, maar het merk groeide toen te snel om uit voorraad te kunnen blijven verkopen. Inmiddels verkoopt hij de collectie alleen nog via voororder. “We willen vraag creëren en niet meer onbeperkt naleveren.”

Waar staat Miss Me voor?

Maikel Horn: “Het is een heel specifiek product, niet basic. Je vindt het geweldig of juist niet. De fraaie gedetailleerde afwerking is het handelsmerk. Er zijn heel uitgewerkte jeans met applicaties en versieringen, maar er zijn ook rustigere modellen. Het merk staat daarnaast bekend om een uitmuntende pasvorm. En de kwaliteit is goed. Ik had destijds  ongelofelijk weinig retouren, alle dingen die er op zaten bleven ook zitten.”

Miss Me 2 Miss Me 3 

Waar herken je een Miss Me jeans aan?

“Toch wel aan de bijzondere stiksels van de jeans, die vind je op die manier niet terug bij anderen. Het is een bepaalde manier van stikken, met een groter, opvallender stiksel tot gevolg. Dat doen ze heel consequent, of het nu mode is of niet. De broeken zijn daardoor heel herkenbaar, zeker aan de achterkant. We hebben dertig verschillende stijlen, waaronder ook korte broeken voor de zomer. In Amerika wordt een totaalcollectie verkocht, inclusief activewear, maar in Europa beginnen we eerst met de jeans.”

Wie vormen de doelgroep?

“Het leuke is dat het gedragen wordt door vrouwen van 18 tot 68 jaar. De consument weet precies hoe een Miss Me jeans er uit ziet. Op Facebook heeft het merk bijna 1,5 miljoen volgers. Jonge meiden vinden het geweldig een broek te kopen waar Amerikaanse sterren ook in lopen en oudere vrouwen kopen die broek vanwege de pasvorm. Sommige vrouwen kopen een Miss Me jeans voor hun dochter en dragen hem zelf ook. We richten ons voor de verkoop niet op jeanszaken, maar echt op vrouwenmodeboetieks.”

Hoeveel verkooppunten zijn er in Nederland begonnen?

“Het is nog heel bescheiden, een dertigtal winkels heeft het ingekocht. Je merkt dat de retailers die het kennen het weer oppakken. We willen dat aantal uitbreiden en uiteindelijk groeien naar ruim honderd verkooppunten. Het zijn echt de boetieks die het oppakken, en een enkel gespecialiseerd modehuis die een bepaalde sfeer kan neerzetten. Miss Me past niet bij een te klassieke winkel, maar ook niet te jong. Het gaat toch om jeans met een prijs van €119,- tot €169,-.”