TOP

Merk te zien op Modefabriek: Nathalie Vleeschouwer

De beurzenperiode is dé tijd om op zoek te gaan naar nieuwe merken. Daarom zet Textilia in aanloop tot de Modefabriek (22 - 23 juli) merken in de spotlights. Dit keer is het de beurt aan Nathalie Vleeschouwer.

Naam merk: Nathalie Vleeschouwer

Hoeveel werknemers?: 17 personen

Hoe is het merk ontstaan?: “Het label draagt de naam van de ontwerpster Nathalie VLeeschouwer die 21 jaar geleden haar eigen zwangerschapslabel Fragile oprichtte. Het succes en de erkenning van dit label deed de vraag bij de trouwe schare fans rijzen om voor/na hun zwangerschap ook kledij van Nathalie te kunnen dragen, gericht op het niet zwangere lichaam.” 

Omschrijf jullie doelgroep?: ” De zelfbewuste vrouw met persoonlijkheid, die elegant voor de dag komt en niet bang is van kleur.”

Wat is jullie merkfilosofie?: “We brengen een totaalcollectie waarbij de stukken onderling gemakkelijk te combineren zijn. Kenmerkend voor het label zijn de draagbaarheid, draagcomfort, goede pasvorm, kwalitatieve stoffen met een eerlijke prijsverhouding.”

Waarin onderscheiden jullie je van de rest?: “Het gebruik van veel kleur en print staat bij ons centraal. Dat deze verwerkt worden in kwalitatieve materialen die daarnaast ook betaalbaar blijven is vaak een unieke combinatie.”

Wat zijn de key-items voor zomer 2013?: “Wat wel eens onze bestseller zou kunnen worden van SS13 is een onweerstaanbare gebreide ‘bain de soleil’ met lijfje in crochetsteek en rok in faux plissé in fris aperol rood.”

Hoe ziet de collectieopbouw er uit?: “Binnen de collectie van SS13 werken we met ongeveer 80 verschillende modellen die in verschillende stoffen en prints terugkeren. We hebben twee collecties per jaar en werken niet met flashcollecties.”

Wat doen jullie aan service?: “We streven naar een lange termijn relatie waarbij we streven naar een optimale groeipositie voor beide partijen. Daarnaast zijn de betalingsvoorwaarden voor elke klant afhankelijk (van bijvoorbeeld regio, voorgaande betalingen, onderhandeling…).”

Wat zijn de inkoopprijzen en de marge: “Variërend tussen €40 voor een vest tot €100 voor een zijde jurk. We hanteren een marge van 2.6.” 

Hoeveel verkooppunten hebben jullie?: “Momenteel beschikken we over 82 verkooppunten in binnen- en buitenland.  We zouden graag verder groeien over de Belgische grenzen heen en laten we daarbij zeggen dat de ambities groot zijn.”  

Wat zijn de plannen voor de Nederlandse markt?:  “Na drie collecties  is het label uitgegroeid tot een begrip in het Belgische modelandschap en heeft een exclusief netwerk uitgebouwd van mooie boetieks tot ver buiten de eigen landsgrenzen. Met deelname aan de Modefabriek wensen we de juiste kledingzaken in Nederland aan te spreken om ook bij onze noorderburen onze doelgroep via de juiste kanalen goed te kunnen bedienen.” 

Informatiegegevens:
Telefoon: 0032 3 202 50 72
www.nathalievleeschouwer.be