TOP

Merk gespot op de Modefabriek: Hamaki-Ho

Geen Japans maar een Italiaans merk, dat is Hamaki-Ho. Het mannenmodemerk is sinds twee seizoenen op de Nederlandse markt en showde onlangs de nieuwste zomercollectie 2013 op de Modefabriek. Textilia interviewt agent Micha Noot van Brandrush over keyitems en de plannen.

Omschrijf de doelgroep:
Micha Noot van Brandrush vertelt: “Onze doelgroep is de man tussen 25 en 45 jaar die oog heeft voor details.”

Waarin onderscheidt Hamaki-Ho zich van de rest?
“Met name in de details en de kwaliteit van de collectie die in Italië wordt geproduceerd. Verder geven we een marge van 3.0. De winkelprijs van een jeans is 99 euro en een stretch chino 89 euro.”

Wat zijn de key-items voor zomer 2013?
“De keyitems zijn de gekleurde chino’s in geel, oranje,groen,rood en fel blauw. Ook verwacht ik veel van de gekleurde colberts en zomerjasjes. Afgelopen seizoen liepen vrouwen in kleur rond, nu zijn de mannen aan de beurt.”

Hoe ziet de collectieopbouw er uit?
“Wij hebben een uitgebreide zomer- en wintercollectie. Voor zomer 2013 is er keuze uit 350 items, waaronder schoenen, pakken, colberts, jeans, riemen, tassen, overhemden en T-shirt. Verder brengen we twee keer per jaar twee flashcollecties waarin we items brengen waar op dat moment behoefte aan is.”

Wat doen jullie aan service?
“Om de doorverkoop te stimuleren, nemen we een artikel dat niet goed loopt terug en ruilen we om voor een artikel dat wel verkoopt.”

Hoeveel verkooppunten willen jullie binnen 1 jaar behalen?
“Na twee 2 seizoenen beschikken we over 96 verkooppunten. Voor zomer 2013 zal aantal naar ongeveer 120 verkooppunten groeien.”

Wat zijn de plannen voor de Nederlandse markt?
“We willen met Hamaki-Ho in de 200 beste winkels van Nederland liggen. Deze zullen we de komende tijd gaan benaderen. Tot nu toe ligt de collectie bij onder andere Bob Hoogland in Hoogland, Boa Vista in Veenendaal, The Factory in Amstelveen, Kelly in Zaandam, Jeff in Amsterdam, Soak in Den Bosch en Otello in Dongen.”