TOP

Masai Copenhagen viert 30-jarig jubileum

Masai Copenhagen heeft dit jaar alle reden voor een feestje. Het merk viert namelijk haar 30-jarig bestaan. Het Deense dameslabel staat hierbij stil met een speciale collectie voor haar klant en eindconsument waarbinnen de meest speciale stijlen van de afgelopen jaren in een nieuw jasje zijn gestoken.

Het verhaal van Masai Copenhagen begint in 1992 als een broer en zus met passie voor kleding het merk samen oprichten. In het familiebedrijf hebben zij de taken goed verdeeld. Nina ontwerpt de kleding terwijl Hans op pad wordt gestuurd om de collecties aan de man te brengen. Het tweetal heeft al snel succes en Masai Copenhagen groeit uit tot een van de pioniers in de Deense mode-industrie. Inmiddels is Masai Copenhagen uitgegroeid tot een label dat wereldwijd verkrijgbaar is met meer dan duizend verkooppunten, tien eigen winkels en een online shop.

Voor en door vrouwen

Ontworpen voor en door vrouwen. Dat is al dertig jaar lang het devies van Masai Copenhagen. Het unieke aan het merk is onder andere de doelgroep die het bedient. De volwassen vrouw met oog voor stijl en kwaliteit, met hierin als belangrijkste onderscheiding dat Masai diverse fits en shapes binnen de collectie aanbiedt, die geschikt zijn voor elk (body)type vrouw.

Sustainable

De laatste jaren is heel hard gewerkt om meer en meer sustainable te worden. Masai was onder andere al FSC, BCI, Ecovero en Livaeco gecertificeerd. De laatste twee jaar zijn daar nog veel certificaten aan toegevoegd, met ‘responsible down’ (RDS) en ‘responsible wool’ (RWS) als meest recente aanwinsten. Niet voor niets heeft het merk als slogan ‘Committed to thoughtfulness’.

Samenwerking

De focus binnen Masai Copenhagen ligt op de samenwerking met de winkeliers die van meet af aan de belangrijkste pijlers zijn geweest voor het bedrijf. “Afgelopen jaar hebben we veel nieuwe verkooppunten mogen verwelkomen”, vertelt Jeroen Meijer, verantwoordelijk voor Masai binnen de Benelux, met trots. “En dat in een heel pittig jaar met voor de retailers behoorlijk wat tegenslagen.” Marielle Vink, verantwoordelijk voor Nederland, vult aan: “Het unieke aan ons merk is dat we echt elke volwassen vrouw kunnen bedienen, we hebben een heel breed pakket. We bieden binnen de collectie, los van onze fits en shapes, veel fantastische en kleurrijke prints en natuurlijke materialen.”

Collectie

Masai Copenhagen brengt elk jaar tien collecties, zodat dus bijna elke maand iets nieuws is te zien in de winkels. Op dit moment hangt de herfstcollectie 2022 in de showroom. Binnen deze collectie wordt een speciale capsulecollectie gepresenteerd ter ere van het 30-jarig jubileum. Met deze capsulecollectie wordt teruggekeken op de afgelopen dertig jaar en zijn de ontwerpers het archief ingedoken om de meest speciale stijlen in een nieuw jasje te steken.

Voor info:
Jeroen Meijer +31 6 21 34 89 53 jme@masai.dk
Marielle Vink +31 6 11 29 34 11 mvi@masai.dk