TOP

Mannenmodetrends van de modebeurs Bread & Butter in Berlijn

Bread&Butter ontpopt zich steeds meer voor een platform voor mannenmode. In de hal Urban Superior Men deelden middensegments- samen met hoogsegmentsmerken de beurvloer. Wij zetten de belangrijkste trends en nieuwe merken op een rij.

Op een groot middenstuk van de Urban Superior Men-hal stelde State of Art de nieuwe collectie ten toon. Formule manager Patrick Gremmen vertelt er over de dip dye tops, waarvan de kleur aan de onderkant subtiel verloopt. Ook staat er een klein plukje van het jongere label Yellow, waarover ceo van State of Art, Evelyne Westerman zegt: “We willen kijken hoe er op wordt gereageerd door het internationale publiek.” De collectie is opvallend gekleurd met nog steeds paars als belangrijkste kleurtoon. Innovatief binnen de collectie zijn de argyletruien waarvoor een speciale spraytechniek is gebruikt (zie ook de foto’s). Verder zijn er veel Noorse motieven, microdessins en vlokprints: soms allemaal in één trui gebruikt.

Drykorn
Drykorn pakt uit met een luxueuze collectie met veel glitter en glam, zoals colbertasjes met een zilverglanzend structuuroppervlak, of velvetblauwe pakken van zacht velours. Aandacht is er dit seizoen ook voor jassen, waarin je de koper de datum van aankoop plaatst en zo zeker is van twee jaar garantie. Velvet en aubergine zijn hier de belangrijkste kleurgroepen. Belangrijke materialen zijn lamsleer en bont (!).

Henri Lloyd
John den Engelsman van Emerald Trading in Brandboxx Almere is komend seizoen de vertegenwoordiger voor de modische lijn van Henri Lloyd (er is namelijk ook een technische lijn met alle benodigdheden voor de zeilsport). Deze technische kennis wordt gebruikt voor de modische lijn, waar de functionele jassen water- en winddicht zijn. De prijzen hiervan variëren van 180 tot 480 euro. Het merk (voor mannen én vrouwen) heeft momenteel 30 verkooppunten, maar wil groeien naar 100.

Mistral
Ook Mistral komt met functionele water- en winddichte jassen voor de koude dagen in Nederland of skigebieden in Oostenrijk. Een speciale sluiting onderaan de jas zorgt er voor dat sneeuw niet tot op het lichaam doordringt. Door de colorblocking krijgen de jassen een hippe retro look.

Ben Scherman
Ben Scherman is sinds kort in handen van de Nederlandse agent John Spoel van het agentschap Yield. Zij taak is het herpositioneren van het merk in Nederland. Terwijl Ben Sherman in Duitsland en Engeland steeds meer aan populariteit terrein wint, heeft het merk in Nederland nog maar weinig naamsbekendheid. Onterecht, want het merk onderscheidt zich op eigenwijze manier van de rest van de merken en kan voldoen aan de behoefte aan jeans in mannenmodezaken. De collectie bestaat uit veel ruitenshirts, gekleurde chino’s met smalle pijpen en de beroemde Harrington jas.

Volgende week in de nieuwsbrief nog meer trends vanaf Bread&Butter én Premium met Benvenuto, NZA, Hugo Boss en het nieuw merk binnen de Enthoven Fashion Group, Alan Paine uit Engeland.