TOP

Lucel van den Hoeven stopt als directeur Modefabriek

Modefabriek-directeur Lucel van den Hoeven draagt na bijna 25 jaar zijn functie over aan medeaandeelhouder Caroline Krouwels. Hij wordt verantwoordelijk voor Denim Days, dat hij overneemt van Modefabriek.

Lucel van den Hoeven richtte in 1996 Modefabriek op met vakgenoten Rick van Rijthoven, Caroline Krouwels en Anne-Claire Petit. Hij staat bijna 25 jaar aan het roer als directeur van Modefabriek BV, waaronder inmiddels ook Denim Days Festival en evenementenorganisatie Firma C vallen. Van den Hoeven zegt over zijn besluit om zijn functie over te dragen in een persbericht: “Het ontwikkelen en uitwerken van ideeën en oplossingen is voor mij altijd de drijfveer geweest en ik wil mij daar nu meer op gaan concentreren. Minder vanuit de dagelijkse leiding, maar meer vanuit een vrije, onafhankelijke rol.”

Aandeelhouder

Van der Hoeven blijft wel aandeelhouder van Modefabriek BV en zal in die zin nog steeds betrokken blijven en meedenken in het verder ontwikkelen van het bedrijf. Medeaandeelhouder Caroline Krouwels, voorheen creatief directeur van Modefabriek, volgt Van der Hoeven op als directeur. Zij werken al een tijdje samen toe naar de overdracht. Volgens Van der Hoeven is zijn beslissing niet ingegeven door de huidige uitdagende tijd vanwege corona, licht hij telefonisch toe. “Dit stond al bij mij op de agenda voordat corona kwam. Misschien is het nu ook wel het juiste moment om het stokje over te dragen. We zijn momenteel bij Modefabriek noodgedwongen met veel nieuwe activiteiten bezig, zoals het digitale platform en een aangepaste fysieke versie van Modefabriek, die voldoet aan de corona-maatregelen. Eigenlijk is dat het juiste moment voor een nieuwe directeur om het evenement opnieuw op te bouwen en het digitale platform verder te ontwikkelen.”

Lucel van der Hoeven (foto: Roland Reinders)

Denim Days

Van der Hoeven gaat zich onder andere richten op jeansevent Denim Days, dat hij overneemt van Modefabriek. Eind deze maand staat de zesde editie gepland, dit keer met een volledig online programma. “Ik zou Denim Days uit willen bouwen tot een grotere beweging, als in de toekomst fysieke evenementen weer mogelijk zijn. Maar dat is niet het enige wat ik ga doen, er is ruimte voor meer. Hoe mijn nieuwe bedrijf er precies uit gaat zien, moet nog vorm krijgen. Maar ik wil terug naar hoe ik begonnen ben: naar ideeën bedenken en nieuwe dingen opstarten. En minder bezig zijn met de dagelijkse leiding van een groot bedrijf. Denim Days valt niet langer onder Modefabriek BV, maar we blijven broer en zus en als het nodig is kunnen we zeker gebruik blijven maken van elkaars expertise.”

Januari 2021

Overigens staat Modefabriek nog steeds gepland als fysieke beurs voor januari 2021, met een vereenvoudigd beursconcept en de nodige aanpassingen vanwege de rivm-richtlijnen rond corona. Of de beurs uiteindelijk echt door kan gaan, hangt af van de ontwikkelingen van het virus en de maatregelen die de overheid aankondigt.