TOP

Lodger introduceert de Catcher

Het Nederlandse label Lodger staat bekend om z'n inventieve kinderproducten. Helemaal nieuw is de Catcher die op Kleine Fabriek geïntroduceerd zal worden.

Lodger is een innovatief baby- en kinderlabel met textiele producten zoals de wikkeldeken Wrapper, de babydrager Shelter, de slaapzak Hopper en de voetenzak Bunker. De nieuwste innovatie is de zogenaamde Catcher. Daarmee kunnen niet alleen de wanten vanuit de kinderjas bij elkaar gehouden worden, maar ook de muts en de sjaal.

“Afgelopen jaar heeft ons geleerd dat wanneer je als merk blijft innoveren en producten en designs weet te brengen die de doelgroep aanspreken, zelfs in moeilijke tijden groei wel degelijk mogelijk is”, vertelt Michiel van Pelt, verantwoordelijk voor marketing bij Lodger.  

Ook de nieuwste wintercollectie (voor 2012) kent weer tal van nieuwtjes. Zowel uitbreidingen in de maatvoering, maar ook een bredere American Fifties-collectie en een katoenen uitvoering van de Wrapper Motion. Dit product ontving tijdens Kind+Jugend in september 2011 nog de Innovation Award plus een nominatie voor de Nederlandse Baby Innovation Awards.

Traffic genereren in de winkels

De kracht van Lodger zit ‘m naar eigen zeggen in het aanbieden van producten met een eigen gezicht, zonder concessies te doen aan kwaliteit en comfort. Nu het kindersegment onder druk staat, denkt Lodger de winkelier van dienst te zijn door alles juist in de collectie te leggen. “We willen in de eerste plaats een assortiment bieden waarmee de winkelier zich kan onderscheiden en de wensen van zijn klanten kan vervullen. Maar daarnaast onderneemt het label landelijke marketingactiviteiten die traffic naar de winkels moeten geven. Michiel: “Ten slotte denken we mee met de winkelier op het gebied van de presentatie in de winkel en online en bijvoorbeeld via productdemonstraties tijdens Vip-dagen in de winkel.”

Nu ook in de kindermodewinkels

Lodger kijkt tevreden terug op het winterseizoen 2011. “Dit jaar hebben wij onze eerste collectie met winteraccessoires geïntroduceerd. De reacties waren zeer goed en we verwachten dan ook veel van het nieuwe seizoen. Inmiddels ligt het label in meer dan honderd ‘betere babyspeciaalzaken’, verspreid over Nederland en circa 15 landen in Europa, maar ook Canada en Japan. Met de winteraccessoirecollectie wil het label zijn distributie uitbreiden naar de baby- en kindermodewinkels.

Communicatietools

Wie de laatste nieuwtjes rond Lodger wil volgen kan terecht op diverse sociale media. “Wij zijn sinds april actief op Facebook en Twitter en merken dat we zowel met consumenten als winkeliers contact hebben via social media. Het zijn voor ons directe communicatie tools met winkeliers en consumenten die ons, anders dan bijvoorbeeld via de website, extra informatie geven.”

Lodger is niet alleen te zien op Kleine fabriek (stand B15), maar ook op Komm en Kind+Jugend in Duitsland en de Nederlandse Negen Maanden beurs voor de consument.