Livera opent 100ste winkel, Brits schoenenmerk Clarks maakt nieuwe samenwerking bekend, nieuwe cao voor winkelmedewerkers en Fashion for Good kondigt vernieuwde strategie aan
credit beeld: Livera
Livera opent 100ste winkel
Met een vernieuwd logo, een nieuwe strategie en een daarbij passende winkelbeleving, opende Livera met trots een nieuwe winkel in Capelle a/d IJssel, die de 100ste winkel van het bedrijf in Nederland is. “Deze winkel, geopend op 28 september, is volledig ingericht volgens het nieuwe winkelconcept van Livera, dat een luxe uitstraling biedt” – aldus Suzanne Vredevoort – Director of Marketing. Livera heropende daarnaast ook vernieuwde winkels in Rotterdam Alexandrium, Groningen en Sneek, die nu het streven van Livera naar comfort, zelfliefde en mode weerspiegelen. Livera wil vrouwen aanmoedigen schaamteloos zichzelf te zijn, zelfliefde te bevorderen en taboes rondom het vrouwelijk lichaam te doorbreken.
Nieuwe cao voor winkelmedewerkers
Vanaf 1 januari krijgen de bijna 200.000 werknemers in de non-foodsector een loonsverhoging van minimaal 3,75%, meldt winkeliersvereniging INretail./ Naast deze loonstijging volgen salarisverhogingen op 1 juli 2024 en tweemaal in 2025, afhankelijk van functie en ervaring. INretail beschouwt de nieuwe cao als een passend aanbod voor de uitdagende non-foodretailmarkt. FNV eiste eerder een verhoging van 15%, maar volgens algemeen directeur Jan Meerman is er een “net eindbod” neergelegd bij de vakbonden. “Er staat veel druk op de non-foodretailmarkt en de behoefte aan rust en duidelijkheid is groot, zowel bij werkgevers als medewerkers.”
Brits schoenenmerk Clarks maakt nieuwe samenwerking bekend
De Nederlandse Clarks-winkels werden onlangs failliet verklaard nadat de samenwerking tussen Clarks en de Nederlandse schoenenfamilie Mulder Schoenen niet werd verlengd. De winkels sluiten deze maand, maar nieuwe winkelopeningen staan al op de planning. Clarks stelt de in Brussel gevestigde Group Alain Broekaert (GAB) als nieuwe distributeur voor zijn groothandelsactiviteiten in de Benelux. GAB heeft al een portfolio van bekende merken in de Benelux, waaronder Karl Lagerfeld, Scotch & Soda, Pepe Jeans en Hackett. Olivier Motteau, Managing Director EMEA bij Clarks, benadrukt de samenwerking met GAB als een kans om de Benelux-activiteiten uit te breiden: “GAB is een ervaren distributeur met een sterke reputatie. Alain Broekaert, eigenaar van GAB, zegt: “Met Clarks heeft GAB iets unieks in handen, een klassiek en iconisch merk. Het tijdloze ontwerp vormt een aanvulling op ons bestaande schoenenaanbod bij GAB, waarin Clarks ons paradepaardje zal zijn.”
Fashion for Good kondigt vernieuwde strategie aan
Fashion for Good heeft besloten om een nieuwe strategie te volgen, om regeneratieve mode-innovaties op grote schaal te bevorderen. Hierbij wordt het museum van Fashion for Good getransformeerd tot een veelzijdige ruimte en co-working space, met als belangrijkste doel het versterken van het innovatieplatform en het vergroten van inspanningen op het gebied van merkontwikkeling, integratie van leveranciers, financiering en impactmeting, zo is te lezen in een recent persbericht van Fashion for Good. Om ruimte te maken voor deze nieuwe plannen, heeft Fashion for Good aangekondigd dat het museum zijn deuren sluit vanaf juni 2024. De laatste tentoonstelling, gericht op circulariteit, opent eind januari. Deze strategische verschuiving markeert een belangrijke stap in de reis naar een duurzame mode-industrie.