TOP

Livera ontvangt als een van de eerste webshops in Nederland de duurzaamheidscertificering van Thuiswinkel.org, Patagonia opent eerste winkel in Amsterdam, Puma lanceert het Forever. Faster Pack

Livera ontvangt als een van de eerste webshops in Nederland de duurzaamheidscertificering van Thuiswinkel.org, Patagonia opent eerste winkel in Amsterdam, Puma lanceert het Forever. Faster Pack en Gucci benoemt Stefano Cantino deputy CEO. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 11 april.

Beeld: Livera

Livera ontvangt als een van de eerste webshops in Nederland de duurzaamheidscertificering van Thuiswinkel.org

Livera toont aan dat het mogelijk is bodyfashion en verantwoordelijkheid te combineren met initiatieven zoals het verminderen van retouren, milieuvriendelijke verpakkingen en het creëren van bewustwording bij de consument. Livera nam als een van de eerste Nederlandse webshops deel aan de pilot om serieuze stappen richting een duurzamere bewijsvoering te maken, maar ook om het verkopen van kwalitatieve bodyfashion en daarmee vrouwen een positiever zelfbeeld te geven. Er werd getoetst op zes duurzaamheidsthema’s: strategie, circulaire economie, productaanbod, verpakken, bezorgen en retouren. De inzet voor duurzaamheid van Livera is nu officieel erkend door dit certificaat. De consument kan nu zien dat Livera voldoet aan ambitieuze duurzaamheidseisen. De consument winkelt steeds milieubewuster, blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org. 34% van de consumenten laat duurzaamheid meewegen bij haar keuze en twee op de drie willen de stap maken maar weten niet goed hoe. De duurzaamheidscertificering helpt consumenten op een onafhankelijke manier een stap in de goede richting. Duurzaamheid staat bij Livera in alle facetten centraal – van de keuze tot materialen tot aan het verduurzamen van het gehele productieproces. Ook heeft de deelname aan de  pilot een actieve bijdrage gehad aan de ontwikkeling van de certificeringscriteria. Livera heeft ook concrete stappen gezet binnen de e-commerce, dankzij het toevoegen van duurzamere producten aan het assortiment. Zo heeft Livera de communicatie verbeterd over bewuster winkelen en retouren en biedt Livera nu online hulpmiddelen zoals een maat- en keuzehulp. Tevens heeft Livera een materialenpagina met handige verzorgingstips om de levensduur te optimaliseren. Met trots heeft Livera op donderdag 11 april het duurzaamheidscertificaat in handen genomen.

Patagonia opent eerste winkel in Amsterdam

Patagonia opent de eerste winkel in Amsterdam, een belangrijke mijlpaal voor zowel het merk als de stad. De winkel is gelegen aan de historische Singel, de voormalige locatie van de RoXY club. Naast de winkel in Amsterdam heeft het merk 11 winkels binnen Europa. De winkel biedt niet alleen technische outdoor kleding aan, maar biedt ook functionele kleding voor verschillende sportactiviteiten aan, zoals klimmen, skiën en hardlopen. De algemeen manager EMEA bij Patagonia, Nina Hajikhanian, legt uit: ‘Onze winkels over de hele wereld zijn ontworpen als een geschenk aan de lokale gemeenschappen waarin ze zijn gevestigd. De nieuwe Patagonia-winkel in Amsterdam is een soort liefdesverklaring aan onze hoofdstad en de bloeiende, toegewijde outdoor sport- en milieucultuur die we hier ervaren. We hebben ons bedrijf en onze betrokkenheid al tien jaar vanuit Amsterdam geleid en ons Europese hoofdkantoor is hier gevestigd. De winkel is ontworpen om sociale interacties en workshops aan te bieden. Patagonia is van plan om het programma van evenementen te delen via hun Instagram en de website, zodat klanten op de hoogte blijven van aankomende activiteiten op het gebied van sport en milieubescherming. Wil je graag meer te weten komen over het outdoor-merk Patagonia, onlangs nam Textilia een kijkje bij de pop-upstore. Lees hier het inspirerende interview met marketing manager, Jelle Mul.

Puma lanceert het Forever. Faster Pack

Het wereldwijde sportmerk Puma lanceert op 11 april 2024 het opvallende nieuwe Forever. Faster Pack met gloednieuwe kleur updates voor de FUTURE-, ULTRA- en KING-voetbalschoenen. Deze zomer verschijnt het Forever.Faster Pack in de grootste stadions. Het nieuwe pack is vernoemd naar de merk-slogan van Puma; Forever. Faster. De FUTURE 7 keert terug naar het voetbalveld als onderdeel van het Forever. Faster pack. De schoen heeft een verbeterde technologie voor de pasvorm en de innovatie van het PUMA PWRPRINT en PWRTAPE zorgt ervoor dat de nieuwe schoen is ontworpen voor de perfecte balans van ondersteuning, grip en wendbaarheid. De ULTRA maakt gebruik van het volledig ontwikkelde en lichtgewicht ULTRAWEAVE-bovenwerk, waarmee de ULTRA zijn snelheid naar een hoger niveau tilt. Om een natuurlijke ondersteuning te bieden bij snelle veranderingen van tempo en richting, is de toepassing van PWRTAPE gebaseerd. De KING schoenen zijn opnieuw ontworpen om de prestaties te verbeteren. Het K-BETTER leer, dat is gemaakt van gerecycled nylon uit industrieel afval, zorgt voor comfort en een optimaal gevoel. Het bovenwerk is comfortabel en rekbaar, wat zorgt voor beter balcontact en de lichtgewicht zool met conische noppen biedt een uitstekende grip. Deze zomer wordt het Forever. Faster Pack gedragen tijdens het EK, de COPA America en de Olympische spelen door de grootste spelers ter wereld, waaronder Memphis Depay en Neymar Jr. Vanaf vandaag is het nieuwe pack wereldwijd verkrijgbaar bij PUMA.com en voetbalshop.nl.

Gucci benoemt Stefano Cantino deputy CEO

Stefano Cantino wordt de nieuwe deputy CEO van Gucci. Tevens is Stefano de eerste die deze functie zal vervullen. Vanaf 2 mei zal Stefano zijn rol aannemen en zal hij nauw samenwerken met Jean-François Palus. De Italiaan wordt deputy CEO, omdat hij onder andere veel ervaring heeft in de luxe modewereld. Stefano is vice-president op de communicatie- en evenementen afdeling van Louis Vuitton geweest in 2018. Daarnaast is hij strategische marketing directeur van Miu Miu, Prada, Church en Car Shoe geweest in 2014. Tevens heeft de nieuwe deputy CEO jarenlang op de marketing en communicatie afdeling van Prada gewerkt. Volgens Jean-François is Stefano een aanwinst voor Gucci. Gucci liet woensdag weten dat hun communicatiedirecteur, Benjamin Cercio, Gucci gaat verlaten.