TOP

Lancering podcast van Anna Nooshin en Yeliz Çiçek, consumentenvertrouwen stijgt opnieuw, Skims opent pop-upstore in de Bijenkorf

Anna Nooshin en Yeliz Çiçek lanceren een podcast, het consumentenvertrouwen stijgt opnieuw, Skims opent shop-in-shops in de Bijenkorf, en een datalek bij het online accessoire-platform van Brandfield. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 20 februari.

Beeld: Anna Nooshin en Yeliz Çiçek – Iconic Studios

Yeliz Çiçek en Anna Nooshin lanceren podcast 

Op maandag 19 februari lanceerden Yeliz Çiçek en Anna Nooshin hun gezamenlijke podcast ‘How to get the job (done)’. Anna en Yeliz bespreken alles over carrière maken en ondernemen tijdens deze wekelijks podcast. Consistent met hun motto ’Real queens don’t gatekeep’, delen de twee hun netwerk en kennis met alle vrouwen die net zo succesvol willen zijn in de mode- of media business. Als perfecte start van jouw week komt elke maandag om 17:00 uur een nieuwe aflevering online, inclusief genoeg inspiratie om je business en carrière een boost te geven. De bekende zakenvrouwen delen niet alleen een hechte vriendschap, maar ook al hun kennis van de afgelopen 12 jaar in de media- en modewereld, die zeker niet zonder een kritische noot of lach was. Van investeren tot personal branding en tips voor effectief netwerken; alle onderwerpen om je business of carrière te laten stralen en groeien worden behandeld. Elke week worden vragen van vrouwen via Instagram en TikTok over bepaalde onderwerpen behandeld en bellen de twee met een expert uit de sector, die op hun ‘speed dial’ zit. Te denken aan de psycholoog van Yeliz waar ze maandelijks op de bank zit, de investeerder van Anna of de modestylist waar Yeliz al jarenlang in de bladenwereld mee samenwerkt. Vanaf nu is de podcast ‘How to get the job (done)’ elke maandag te beluisteren.

Het consumentenvertrouwen stijgt opnieuw

Uit de cijfers van het CBS blijkt dat het consumentenvertrouwen in Nederland in februari voor de zesde maand op rij positiever is dan de maand ervoor. In februari is het consumentenvertrouwen gestegen van -28 naar -27. De aanzienlijke stijging van november 2023 (waarbij het vertrouwen met 5 punten steeg) zet hierbij door. Het consumentenvertrouwen van februari ligt wel onder het gemiddelde in vergelijking met de afgelopen 20 jaar die uitkomt op -10, maar komend van -59 is dit een hele verbetering. Ook de koopbereidheid van consumenten nam iets toe. In januari was dit -20, maar in februari was dit -17. Consumenten ervaren in februari een iets minder ongunstige tijd voor het maken van grote aankopen dan in januari.

Skims opent een pop-up store in de Bijenkorf

Het modemerk Skims van Kim Kardashion opent vanaf 26 februari bij de Bijenkorf in Amsterdam en Rotterdam twee tijdelijke shop-in-shops. Het merk is opgericht in 2019 en biedt comfortabele en functionele onderkleding, loungewear en shapewear voor vrouwen van alle lichaamsvormen. Van figuurcorrigerende shapewear die je rondingen verbetert tot ondergoed dat tot twee keer zo groot rekt. Het doel van Skims is om voortdurend te innnoveren en de industrie voor de toekomst vooruit te helpen. Skims heeft een reputatie opgebouwd voor het creëren van kledingstukken die zowel trendy als functioneel zijn. Het merk helpt vrouwen zich zelfverzekerd en comfortabel te voelen in hun kleding. Sinds de lancering is het merk erg populair en heeft het een trouwe klantenkring opgebouwd door de nadruk op kwaliteit, comfort en inclusiviteit.

Datalek bij online accessoire-platform Brandfield

Brandfield was betrokken bij een datalek. De gegevens van 60.000 Brandfield-klanten stonden een ruimte tijd op een Google Cloudserver waar iedereen bij kon. BNR ontdekte dit nieuws na eigen onderzoek en dit is bevestigd door Brandfield. Klanten die bij de datalek betrokken zijn worden hierover dinsdag 20 februari geïnformeerd. Het gaat over gegevens van klanten die tussen 2018 en 2020 een bestelling geplaatst hebben. Het gaat om een backup van klantendata, meldt Brandfield aan BNR. Er is een melding gemaakt bij Autoriteit Persoonsgegevens en de server is dichtgezet. Operationeel directeur van Branfield, Bas Beukers, laat aan BNR weten erg geschrokken te zijn. ‘’Intern zijn er ook audits gedaan om te kijken of er nog meer van dit soort datalekken zijn, maar gelukkig was dit niet zo. Op dit moment wordt onderzocht hoe lang de gegevens openbaar zijn geweest en waarom deze niet beveiligd waren”, meldt Beukers.

Unlimited Footwear group in surceance

Het schoenenbedrijf Unlimited Footwear Group B.V., handelend onder de naam The Heritage Footwear Company, staat onder curatele, blijkt uit het openbare insolventieregister.  Sinds 16 februari loopt het uitstel van betalingen al. Op 14 mei wordt een plan gepresenteerd, mogelijk door Unlimited Footwear Group en dan wordt er ook besloten door de crediteuren of zij zich in dat plan kunnen vinden. Dochterondernemingen, waaronder Nubikk en Rehab, zijn uitgesloten van de surseance. Er is nog niet bekend wat de oorzaak is van de surseance. Het Nederlandse bedrijf produceert, koopt en distribueert  schoenen voor mannen, vrouwen en kinderen. Het bedrijf heeft 13 merken in haar portfolio, waarvan zes eigen merken. Van acht merken, waaronder Gap, G-Star en Lyle & Scott,  heeft het bedrijf schoenenlicenties verworven.  Unlimited Footwear Group heeft het ontwerp tot productie en van marketing tot verkoop en distributie in eigen beheer. “Dankzij een ervaren design team met internationale reikwijdte hebben onze schoenen een herkenbare design handtekening met een karakteristiek oog voor detail. We zorgen ervoor dat we de laatste modetrends in onze selectie verwerken. Dankzij de exclusieve productieruimte zijn korte levertijden gegarandeerd. Deze mix van elementen resulteert in een product met waar voor je geld, in alle segmenten en voor alle leeftijdsgroepen”, staat op de website van Unlimited Footwear Group.