TOP

Laatste tentoonstelling in Fashion for good museum, C&A beëindigt samenwerking met digitale marktplaatsen en familiair bestuur voor Zadig & Voltaire

C&A stopt samenwerking met externe marktplaatsen, ‘What Goes Around Comes Around’ laatste tentoonstelling in Fashion for good museum en nieuwe leiding voor Zadig & Voltaire. Dit en meer lees je in het dagnieuws van vrijdag 26 januari.

Beeld: Elzo Bonam – What goes around comes around expo

Dit weekend opent laatste tentoonstelling ‘What Goes Around Comes Around’ in Fashion for good museum

Fashion for Good Museum heeft onlangs haar nieuwe strategie aangekondigd, waarbij het museum wordt gesloten en getransformeerd tot een veelzijdige ruimte en co-working space. Deze zaterdag opent de allerlaatste tentoonstelling in het museum ‘What Goes Around Comes Around’ over duurzame mode en circulariteit: wat kan jij doen om te verduurzamen, en is het wel jouw verantwoordelijkheid? De tentoonstelling, die 5 maanden duurt, toont inspirerende installaties en eert kunstenaars en ontwerpers die werken aan veranderingen in de mode-industrie. De focus ligt op de overgang van het lineaire ‘take-make-waste’-model naar een circulair systeem in de mode-industrie. Circulair ontwerpen betekent geen afval creëren en materialen constant hergebruiken. Het museum roept op tot collectieve actie en wil bezoekers helpen creatief actie te ondernemen voor een duurzame mode-toekomst. De tentoonstelling eindigt op 5 juni, tevens World Environment Day. Het publiek wordt uitgenodigd om deel te nemen aan het museumprogramma en online bij te dragen aan de Good-Fashion beweging voor verandering in de mode-industrie.

C&A beëindigt de samenwerking met externe marktplaatsen

C&A heeft aangekondigd dat het de samenwerking met externe digitale marktplaatsen, waaronder Amazon, Wehkamp en Zalando, zal beëindigen. Deze beslissing is onderdeel van de bredere inspanningen van het bedrijf om te groeien in een snel veranderende markt. De samenwerking met externe marktplaatsen begon in 2008 met Wehkamp en breidde zich later uit naar Amazon en Zalando in 2022. Na een grondige evaluatie bleken de resultaten niet aan de verwachtingen te voldoen. In plaats daarvan zal C&A zich nu concentreren op het versterken en uitbreiden van zijn eigen digitale kanalen, waarbij gebruik wordt gemaakt van interne expertise. Het bedrijf benadrukt ook de voortzetting van investeringen in het lidmaatschapsprogramma ‘C&A for you’ met als doel het opbouwen en behouden van langdurige klantrelaties. “Het programma kende een succesvolle start met bijna 4 miljoen leden in heel Europa en we geloven sterk in het groeitraject dat voor ons ligt. We zijn ervan overtuigd dat we het potentieel hebben om onze digitale business te moderniseren, te vereenvoudigen en te laten groeien”, aldus Wim Blaauw, Chief Digital & Transformation Officer bij C&A. Momenteel vinden er gesprekken plaats met Amazon, Zalando en Wehkamp over een gecontroleerde beëindiging van de samenwerking.

Nieuwe leiding voor Zadig & Voltaire

Zadig & Voltaire staat voor een ingrijpende verandering in de organisatiestructuur en opent een nieuw hoofdstuk door over te stappen naar familiair bestuur. Zo is te lezen op de Linkedin pagina van het merk. Oprichter Thierry Gillier zal de leiding over de creatieve studio en de artistieke richting nemen, terwijl zijn broer Arnaud Gillier benoemd wordt tot voorzitter, met verantwoordelijkheid voor het beheer en de uitvoering van de strategie. Samen, en met de hulp van de teams, geven ze een nieuwe impuls aan dit merk met een wereldwijde invloed.

Another-Label en Mud Jeans gaan samenwerken voor duurzame denim mode

Another-Label en Mud Jeans hebben aangekondigd dat ze een langdurige samenwerking aangaan, met een focus op duurzaamheid. De eerste gezamenlijke collectie, die vanaf deze maand verkrijgbaar is op de websites van de merken en in geselecteerde winkels, zal alleen uit denim mode bestaan. De gedeelde toewijding aan duurzaamheid bracht Another-Label en Mud Jeans samen in een logische samenwerking, waarbij het bundelen van krachten een natuurlijke stap was. Another-Label verzorgt de trendy ontwerpen, terwijl Mud Jeans het duurzame productieproces verzorgt. De collectie bestaat uit vijf denim stijlen in wit en lichtblauw, waaronder populaire items zoals een jumpsuit en een cropped denim jas.

Nieuwe creatief directeur Arkk Copenhagen

Het Deense sneakermerk Arkk Copenhagen heeft aangekondigd dat Marco Formentini de nieuwe creatief directeur wordt van het merk. Deze rol is speciaal gecreëerd binnen het bedrijf. Formentini heeft al enkele jaren ervaring bij het sneakermerk. De samenwerking van hem en Kasper Høj Rasmussen, de mede-oprichter en chief creative officer van het merk, heeft een essentiële rol gespeeld in het bereiken van het succes van Arkk Copenhagen.