TOP

Kleine Fabriek noemt 15e editie ‘iets rustiger’

Kleine Fabriek blikt terug op de 15e editie die rustiger verliep dan andere seizoenen.

“Net als elders in Europa was het ook in Amsterdam iets rustiger deze zomereditie maar kleine fabriek trok desondanks ‘dik voldoende’ binnen- en buitenlandse professionals”, luidt de verklaring van Kleine Fabriek in een persbericht.

Rosie Flo’s colouring books uit de UK stond voor het eerst op kleine fabriek en was te zien in het segment Object. Eigenaar Steve Kamlish was aangenaam verrast. Zijn eerste indruk van kleine fabriek is ‘relaxed, well organised, happy atmosphere and a lot of press’.

Het grootste vloeroppervlak ging naar de sectie Star. Deelnemer Wintermans Agenturen, met onder meer Little Marc Jacobs, Timberland, Guess en Frankie Morello reageerde verheugd op de mooie vormgeving van de stand. “We zijn heel tevreden, we hebben een prachtige plek en een heel goede beurs met goede reacties op onze merken.” De Belgische Alain de Vreese van Stones & Bones: “Kleine fabriek is compact en flexibel, goed getimed, en -niet onbelangrijk voor ons- het trekt veel internationale bezoekers. Nederland is trendsettend in de kleurrijke mode die nu overal aanslaat.”

Via de stoere metaalgrijze standbouw van Industry stuitten bezoekers op het stoere Blueprint, het segment dat in stijgers was opgetrokken en waar denimbrands te vinden waren als Levi’s en Diesel, Retour Denim de Luxe en het skatelabel Etnies. Voor veel bezoekers ‘even wennen’ maar zoals Vanessa Reijnders van Diesel opmerkte: “Juist in deze tijd is het goed om te blijven innoveren. Voor de kindermarkt is deze vernieuwende stijl misschien even aftasten maar wij kennen Blueprint al van Modefabriek en zijn er erg positief over.” 

De wintereditie van Kleine Fabriek is op 13 & 14 januari 2013.