TOP

Jubilerend Goldbergh komt met collab en mannenlijn

Het Nederlandse activewearmerk Goldbergh viert het tienjarig bestaan in 2020 met een speciale Moon Boot-collab en een capsulecollectie voor mannen.

Goldbergh bestaat in 2020 een decennium. Reden voor het label om komend najaar enkele speciale items uit te brengen. Zo is het een samenwerking aangegaan met Moon Boot, wat vijf exemplaren – drie hoge en twee kortere enkellange laarzen – oplevert. Daarnaast introduceert Goldbergh een capsulecollectie voor mannen. In deze lijn zijn onder meer skibroek – een mannenvariant van de bekende ‘Pippa’-broek voor vrouwen – een jack, trui en sweater in zwart en camouflageprint opgenomen. 

Mannenlijn

De mannenlijn komt niet helemaal als een verrassing. Mede-eigenaar Sandra Peet vertelde eerder dit jaar in Textilia #2 dat inkopers regelmatig naar modellen voor mannelijke klanten vragen. “We zijn begonnen met een mannen- en vrouwenlijn, maar een mannencollectie is toch een vak apart. Vooralsnog kunnen we ons aardig bezighouden met de vrouwenlijn, maar zeg nooit nooit.”

30 landen

Peet start in 2010 samen met ontwerper Lieke van den Berg het luxe sportswearmerk Goldbergh. In 2011 sluit het duo een joint venture met Stone Fashion, moederbedrijf van onder andere Creenstone en Reset. Goldbergh is inmiddels verkrijgbaar in ruim 30 landen.