TOP

Jane Lushka gaat steeds meer internationaal

Na de afgelopen jaren een vaste waarde te zijn geweest op Modefabriek in Amsterdam is vrouwenmodemerk Jane Lushka dit jaar voor het eerst ook aanwezig op Panorama in Berlijn en Pure in Londen.

Jane Lushka is in Nederland sinds 2010 gegroeid van één naar 330 verkooppunten. Sinds 2016 is ook in Duitsland en andere Europse landen een flinke groei zichtbaar. Met de aanwezigheid op Panorama, Berlijn en Pure, Londen zet Jane Lushka in op verdere internationale groei.

 

Groeimarkt

Lushka Iskroff, medeoprichter van het modemerk: “Duitsland is onze voornaamste groeimarkt en we vinden het fantastisch om nu ook op Panorama – toch de grootste modebeurs van Europa – te staan. Jane Lushka is een merk dat zich inmiddels in Nederland bewezen heeft en goed vertaalbaar is naar andere landen. In Duitsland en – later dit jaar – ook op Pure in Londen hopen we contact te leggen met nieuwe agenten die ons internationaal kunnen vertegenwoordigen. Om op die manier verder te groeien en uiteindelijk in elk land in Europa te leveren.”

 

Stand Jane Lushka Modefabriek (1)

 

Collectie

Jane Lushka presenteert voor het nieuwe seizoen een collectie waarin kleur en prints centraal staan. Agent Kim Dooruiter: “Het is echt een kleurexplosie, die elke maand gebalanceerd wordt ingebracht. De tweede levering kenmerkt zich door de hoogzomer jurken in lichtere kwaliteiten. En ook hier weer veel kleur en prints.” Volgens Dooruiter is ook de opbouw in kwaliteit dit nieuwe seizoen belangrijk: “Jane Lushka komt elke maand met een nieuwe levering die qua kwaliteit staat als een huis.”

 

Professioneel

Kwaliteit is een kernwoord voor Jane Lushka. Dooruiter: “Het merk is jong, maar erg professioneel. Het merk steekt qua materiaal, afwerking en luxegevoel met kop en schouders boven soortgelijke merken uit. In Nederland is dit inmiddels een bewezen concept. Nu is het moment om deze propositie ook internationaal sterker en breder neer te zetten”.

 

Stand Jane Lushka Modefabriek (2)

 

Stand

Aan de uitstraling zal het niet liggen. Lushka: “Vorig jaar hebben we een prachtige stand ontworpen die we voor Panorama laten invliegen. Twee dagen later moet de stand alweer in Amsterdam zijn vanwege De Modefabriek, maar we gaan voor de professionele uitstraling die past bij onze kleding”.

 

In Textilia 7 van 2018, die op 28 juni 2018 verschijnt, lees je een uitgebreid profiel over Jane Lushka, van hoe het allemaal begon tot waar het merk nu staat.