TOP

Interview: McGregor lanceert nieuwe kledinglijn

McGregor zal tijdens de Bread & Butter in Berlijn het nieuwe kledinglabel "Twenty One by McGregor" lanceren. Algemeen directeur Jan Paul ten Hoopen is blij met de nieuwe lijn.

Met de lijn “Twenty One by McGregor” wil het merk een collectie neerzetten die cool en classy met elkaar combineert. Algemeen directeur Jan Paul ten Hoopen is zeer blij met deze nieuwe lijn. “Twenty One by McGregor is een ode aan de historie die ons merk heeft. McGregor werd opgericht in 1921, vandaar de keuze voor deze naam. De collectie richt zich op heritage en vintage, gecombineerd met hedendaagse coolheid.”

Compleet productaanbod
De nieuwe lijn richt zich niet specifiek op een bepaalde leeftijdgroep, maar wil de klant van McGregor nog meer variatie binnen het merk zelf bieden. Ten Hoopen: “Wij zijn een lifestyle brand. “Twenty One by McGregor” is een mooie aanvulling op de basislijn die sportief en preppy oogt en de distiction lijn die iets formeler is. “Twenty One by McGregor” is wat stoerder en maakt ons productaanbod daarmee compleet. Wij zijn nu in staat om onze klant van een complete garderobe te voorzien.” Vanaf voorjaar 2012 kan de McGregor klant zijn garderobe uitbreiden met deze nieuwe lijn.

Kwaliteit voorop
Ondanks dat de collectie eigentijds en stoer is, blijft goede kwaliteit het meest belangrijke criterium voor de kleding. “Ook binnen deze collectie moet kwaliteit en luxe afwerking voorop blijven staan”, aldus de commercieel directeur. “Zo hebben we besloten om geen jeans te maken met gaten erin, ook al is dat misschien een trend. Wij hoeven niet overdreven hip te zijn, “Twenty One by McGregor” is net zo hedendaags als tijdloos. Onze filosofie is dat deze collectie kwalitatief minstens zo goed is als de andere lijnen, mogelijk nog beter.” Dezelfde kwaliteit bieden voor kleding die eigenlijk duurder is om te maken, zou nadelig kunnen zijn voor de consument, maar dat wil McGregor zeker niet. “Twenty One by McGregor zit in hetzelfde segment als de rest van het merk, maar onze marges gaan omlaag. Door de duurdere wassingen die we hebben toegepast, valt de productie wat duurder uit, maar we willen de betere kwaliteit niet doorberekenen. Betere kwaliteit bieden voor dezelfde prijs is ons doel.” 

Vertrouwen
Jan Paul ten Hoopen was na de interne presentatie van deze eerste collectie verbaasd dat McGregor deze stap niet eerder heeft gemaakt. “Aan de andere kant ben ik heel blij dat we het neerzetten van deze collectie nu in één keer goed kunnen doen. Met een grote lancering tijdens de Bread & Butter in Berlijn voor de handel en een compleet marketingplan, gecombineerd met de kwaliteit die ons moet onderscheiden van de concurrenten, heb ik alle vertrouwen in een succesvolle start van “Twenty One by McGregor”.