TOP

Inspiratie voor je winkel: de nieuwste street X active reclamecampagnes voor zomer 2019

Sommige reclamecampagnes zijn niet alleen een plaatje om te zien, maar ook perfect inspiratiemateriaal voor de retail. Laat je er bijvoorbeeld eens door leiden voor je winkeletalage.

Lee bestaat 130 jaar en werkte voor deze gelegenheid samen met de New Yorkse fotograaf Jamel Shabazz. Het resultaat: een indrukwekkende, door eighties hiphop geïnspireerde serie beelden voor de campagne van voorjaar/zomer 2019. De campagne ‘Back to today’, verwijzend naar Shabazz’ fotoboek ‘Back in the days’, biedt niet alleen veel kijkplezier, maar voor retailers ook aanknopingspunten om op in te haken. Bijvoorbeeld qua styling. Zowel de collectie als de campagne ademen volop retro uit, mede door het gebruik van accessoires als petten, hoeden en opvallend grote sieraden, maar ook door props als retro boombox-radio’s.

Lee 3

lee 1

Lee 2

Lee 4

Foto’s: Jamel Shabazz

 

De nieuwe campagne en editorial van Daily Paper lenen zich eveneens uitstekend voor inspiratie voor winkelpresentaties en stylingevents. Zo kunnen de oversized pakken in opvallende kleuren zowel business als casual/modern gestyled worden. Met sportieve shirts eronder, zoals te zien is in de campagne. De kleuren en (tie & dye bleek)prints nodigen uit tot meer. Denk bijvoorbeeld aan gekleurde achtergronden of kleurvlakken. En let ook hier op de uitbundige accessoires. 

Daily paper 1

Daily paper 2

Daily paper 3

Foto’s: Elizabeth Wirija

daily paper 4

 

Ook streetwearmerk Stüssy speelt in diens voorjaar 2019 campagne met classy looks en waarden. Een verrassende trend, na seizoenen van luxe labels die zich lieten inspireren door streetwear. Het label verwerkt onder meer het bekende S-logo op beelden en shirts, als ware het een Chanel-logo. 

stussy

Stussy 2

Foto’s: Theo Sion