TOP

Hoe zorgt cryptocurrency voor een revolutie in de modeindustrie

Niet één, niet twee en niet eens tientallen – de markt voor cryptocurrency heeft nogal een revolutie teweeggebracht in honderden industrieën over de hele wereld. Er was een tijd dat industrieën zoals financiën, gezondheidszorg, onderwijs, veiligheid en vele andere overheids- en bedrijfsorganen cryptocurrency omarmden. Vandaag krijgen we een heel ander scenario te zien. Een van de vele industrieën die zich bij deze competitie hebben aangesloten, is de mode-industrie. De mode-/kledingindustrie omarmt blockchain-technologie, de ruggengraat van cryptocurrencies, om de uitdagingen aan te gaan.

Zoals velen weten, is blockchain een reeks blokken die digitale informatie bevatten, wat ook geldt voor bijvoorbeeld de Ripple blockchain. Deze blokken slaan informatie op met betrekking tot elke transactie die plaatsvindt, bijvoorbeeld wanneer Nano crypto kopen gedaan wordt door iemand. Informatie vanaf datum, tijd tot wie de deelnemers zijn, alle mogelijke benodigde gegevens worden opgeslagen. Een punt dat het vermelden waard is, is dat elk van deze blokken zijn eigen unieke set informatie heeft en kan worden geïdentificeerd door een unieke “HASH” -code.

Over de mode-industrie gesproken, blockchain-technologie is niet minder dan een redder gebleken voor het oplossen van de bedreigingen en obstakels die op hun pad komen. Bekijk hoe blockchain-technologie een revolutie teweegbrengt in de mode-industrie en de organisaties binnen de kledingindustrie helpt.

Blockchain heeft de unieke eigenschap dat het een gedecentraliseerd en peer-to-peer netwerk creëert dat alle belanghebbenden met elkaar verbindt. De belangrijkste belanghebbenden zijn onder meer boeren, ontwerphuizen, leveranciers van grondstoffen, fabrikanten, transporteurs, distributeurs, winkels, banken en consumenten. Geconstateerd is dat consumenten na verloop van tijd meer van transparantie houden. 

Welnu, het is een feit dat niet alleen de consumenten, maar ook fabrikanten, leveranciers en detailhandelaren om transparantie vragen. Ze willen elk detail van hun kleding weten en daarom zijn bedrijven zich nu gaan concentreren op gedecentraliseerde productie. Het vermogen van blockchain-technologie om een ​​fysiek-digitale link tussen goederen en hun digitale identiteit op een blockchain te creëren, heeft het de kledingindustrie gemakkelijker gemaakt. 

Hier fungeert een cryptografisch zegel of serienummer als fysieke identificatie. Dit zegel / serienummer verwijst terug naar de “digitale tweeling” van het individuele product. Deze koppeling is de ultieme oplossing waar de consumenten, fabrikanten, leveranciers en retailers om vragen: transparantie! De reden waarom consumenten zeker kunnen blijven van de kleding die ze van plan zijn te kopen, is omdat als fysiek-digitale links ontbreken, dat een duidelijke indicatie is van namaakgoederen. Blockchain-technologie heeft dus de mode-industrie zonder twijfel getransformeerd met een meer ethische toeleveringsketen. 

Omdat informatie van boerderijen of glasvezelaanbieders, vervolgens verwerkers, fabrikanten, verladers en retailers binnen enkele seconden wordt opgehaald, kan de mode-industrie de blockchain-technologie niet genoeg bedanken. En wat is er mooier dan de duurzaamheid en conformiteit van goederen te volgen door middel van informatie uit de blockchain over de grondstof en productieprocessen die zijn gebruikt om het te maken?

Kortom, blockchaintechnologie is erin geslaagd de kloof tussen merken en consumenten te verkleinen. Hiermee kunnen modegerelateerde bedrijven nu veilig communiceren met consumenten over het volledige productverhaal voor elk afzonderlijk kledingstuk, verkopen en royaltybetalingen volgen. Hier is meer aan de hand. Zowel retailers als consumenten kunnen de authenticiteit van de kleding verifiëren. Nou, we hebben inderdaad een lange weg afgelegd op het gebied van technologie!