TOP

Hoe gaat het met Reign Jeans?

Het Italiaanse jeansmerk Reign werd een jaar geleden in Nederland gelanceerd bij dertig verkooppunten. Inmiddels is het merk gegroeid naar circa 100 Nederlandse verkooppunten.

De vrijdagavond voorafgaand aan de laatste Modefabriek hield Reign al een preview voor genodigden, waar ontwerper en oprichter Marco del Buffalo de collectie presenteerde. Hij begon vier jaar geleden met Reign, dat bekend staat om zijn vintage look. Het merk richt zich met een totaalcollectie op mannen.

Product focus 

“Reign is gericht op het product: met mooie kwaliteiten, rijke afwerking met handwerk en de juiste pasvorm. Mensen willen een goed product kopen. Er komt voorlopig geen complete vrouwenlijn, maar we werken wel aan een klein project voor vrouwen, met een aantal jeans. Maar verder focussen we op de mannenlijn. We willen eerst daarmee groeien voordat we nieuwe dingen doen.”

Belangrijke markt

Het merk wordt verkocht in Griekenland, Spanje, Duitsland, Japan en Rusland. In de Benelux ligt het nu een jaar in de winkels en heeft het inmiddels 100 verkooppunten, zoals Boavista in Veenendaal, Tip de Bruin in Amsterdam en Clinic in Antwerpen. Del Buffalo: “We zijn erg blij dat we in Nederland vertegenwoordigd zijn. We groeien er elk seizoen en zijn er blij mee dat mensen het merk leuk vinden. De Nederlandse markt is een van de belangrijkste markten qua jeans. Nederlanders pakken snel nieuwe dingen op.”

Eerlijk en rijk

Volgens de Nederlandse agent Smashbox biedt de economische crisis kansen. “Mensen zijn opzoek naar eerlijke en rijke producten, dus wat dat betreft zijn ze bij Reign aan het goede adres. Wel is het zo dat het product zich meteen moet bewijzen, want in deze tijden is de kassa bepalend.”