TOP

Hoe gaat het met Nü Denmark?

In maart opende het vrouwenmodemerk Nü Denmark twee nieuwe franchisewinkels in Nederland: Nü Amsterdam en Nü Sluis. Maar hoe gaat het verder eigenlijk met het merk?

Dat is goed nieuws, twee nieuwe winkels in één maand…

Lilian Kram, samen met Gina Singh bij Bodewes Fashion verantwoordelijk voor de sales van Nü Denmark in Nederland: “We hebben nu drie winkels in Nederland, want sinds 2007 hebben we ook al een franchisewinkel in Hoorn. Alle drie de winkels zijn ontstaan doordat klanten het merk zo goed in hun winkel verkochten dat ze er meer mee wilden doen. We zouden nog wel meer winkels willen openen, maar wel altijd in samenwerking met ondernemers. In Scandinavië zijn er al veel franchisewinkels en in Duitsland worden er ook steeds meer geopend.”

Opening NU Amsterdam

Dus het merk zit in de lift?

“Afgelopen seizoen is de verkoop wereldwijd met twintig procent gegroeid. In Los Angeles is sinds kort een winkel op Sunset Boulevard, waar veel celebrities komen, wat de nodige exposure oplevert. Op de beurs Project in Las Vegas werd Nü genomineerd voor beste damescollectie en in Denemarken won het merk al vier keer de Gazelle Award; een belangrijke Scandinavische modeprijs. Vanaf de herfstcollectie 2016 is er een mannenmodelijn, maar die wordt nog niet in Nederland verkocht omdat wij ons als agent en importeur  volledig op vrouwenmode richten.”

Opening NU Sluis

Waar staat Nü Denmark voor?

“Raw sophistication. De collectie is vrouwelijk en stoer. Nü werkt zoveel mogelijk met natuurlijke materialen als wol, zijde en leer. Er zitten hele vrouwelijke zijden jurkjes in de collectie, maar ook stoere items met studs. Het merk heeft een duidelijke eigen stijl en een vast kleurenpalet dat elk seizoen terugkomt. Zwart, grijs- en zandtinten worden elk seizoen aangevuld met een aantal nieuwe kleuren. Dus je kunt heel goed items van vorig seizoen combineren met artikelen uit de nieuwste collectie. Sinds vijf seizoenen is er naast de hoofdcollectie de Luxury Loungewear collectie, met comfortabele sweats en jerseys. Voor thuis op de bank, maar ook voor tijdens het reizen.”

PieroFGiunti_NU High Summer-9 PieroFGiunti_NU High Summer-3 

Hoeveel verkooppunten zijn er in Nederland?

“We zijn ruim 10 jaar bezig in Nederland en hebben ongeveer honderd verkooppunten. We willen groeien, maar het ook selectief houden. De kracht van Nü is juist dat het niet overal te koop is. De prijzen liggen in het middenhoge segment, met tops tussen de €39,- en €79,- en broeken tussen de €79,- en €139,-. In Nederland ligt het veel naast 10 Days, Penn & Ink, Summum, Nör Denmark, Elsewere en Sarah Pacini.”

Nu 7 ways

Is er een bestseller?

“Een shawl die je op verschillende manieren kunt dragen. https://www.youtube.com/watch?v=L7UQx4fo7BE. En elk seizoen brengen we de ‘7 days’ in de folder. Een presentatie van zeven artikelen die je met elkaar kunt combineren zodat je er een week lang elke dag anders uit kunt zien. Winkeliers werken daar ook mee en ze delen het bijvoorbeeld op social media. Dat werkt heel goed. Winkeliers kunnen dat principe uitbreiden door zelf combinaties te presenteren. Je merkt dat het brengen van beleving en sfeer rond een collectie heel goed aanslaat bij de consument.”