TOP

Hoe gaat het met Barbara Paris?

Iedere maand neemt Textilia een bodyfashionmerk onder de loep en vraagt hoe het gaat. Deze maand spraken we met Erik van der Maat van Maat Apparel Agencies Tilburg over Barbara Paris.

-Aantal leveringen: Basics zijn voortdurend nabestelbaar. Seasonals zijn in het seizoen na te bestellen zolang de voorraad strekt.
-Aantal collecties: Voortdurende updates in de basics. Twee fashioncollecties per jaar en impuls ranges het hele jaar door.
-Segment: Barbara Paris is een high end merk.

Hoe lang bestaat het merk al?
Barbara Paris is een gevestigd merk dat al jarenlang tot de trendsettende merken behoort. Het merk zit nu ruim een jaar in een nieuw jasje, net als het nieuwe bedrijf erachter.

Welke doelen zijn behaald sinds de introductie in NL?
Het vaste klantenbestand wordt weer actief. basis artikelen worden weer nabesteld en de seasonals zijn weer in de winkel.

Hoe zou je Barbara kunnen omschrijven?
Een merk dat een goede balans toont in dagelijks comfort gecombineerd met vrouwelijkheid en een goed kwaliteitsgevoel. Dat is wat Barbara wil zijn; vrouwelijk in alles.

Wat is de kracht van het merk?
De uitstraling van kwaliteit en luxe en het sterke karakter. De leveranciers van kant en plain fabrics moeten voldoen aan de hoogste eisen. Zo wordt er bijvoorbeeld veel gewerkt met Dentelles de Calais. De designs rollen niet uit een computer. Nog steeds creëren de stylisten en designers de modellen en collecties met de hand. Als je ziet hoe dat gaat raak je echt onder de indruk. Dan weet je en voel je dat dit een product is dat met liefde wordt gemaakt.

Wat was het belangrijkste wat het merk heeft meegemaakt sinds de lancering?
Een topserie is de Nude Perfect. Een naadloze basisserie met een geweldige uitstraling, pasvorm en comfort. Uniek is de driedimensionale beha. Als je er daar een van hebt wil je hem in alle kleuren.

Hoe verloopt het eerste inkoopseizoen?
Het gaat goed. Steeds meer dealers keren terug en hebben veel interesse in de nieuwe ontwikkelingen.

Wat kun je vertellen over de nieuwste collectie(s)?
Tsja, wat kun je er over vertellen? Je moet het zien! Het is een echte lingeriecollectie, het woord lingerie krijgt in de nieuwe collecties weer betekenis. Lingerie zoals het ooit bedoeld is.

Wat willen jullie de komende tijd met name realiseren?
Barbara C’est Moi is de ondertitel van het merk. Dat gevoel willen we bij elke vrouw creëren.

Op welke manier heeft de economische recessie invloed op het merk?
Niet of nauwelijks. De consument kan elke euro maar een keer uitgeven. Je kunt dan beter iets kopen wat je langdurig een goed gevoel geeft. Daar streven we naar.

Voor meer informatie: http://www.barbaraparis.fr/, retailers mailen naar  

maatagencies@gmail.com.