TOP

H&M: Monki en Weekday open in Duitsland

H&M gaat in Duitsland winkels openen van Monki en Weekday. Dat meldt de Duitse site TWnetwork.

H&M nam in 2008 een belang in het Zweedse modebedrijf Fabric Scandinavien, eigenaar van de ketens Monki (hippe streetwear voor jonge meiden) en Weekday (hippe, cleane look voor mannen en vrouwen) en het jeansmerk Cheap Monday. De ketens hebben vooral winkels in thuisland Zweden en enkele in Denemarken, maar daar moet snel verandering in komen. Dit najaar openen er 3 winkels in Duitsland. Concrete plannen om winkels in Nederland te openen zijn er echter nog niet.

Ook met het eigen concept COS (Collections of Style) heeft H&M nog geen uitbreidingsplannen voor Nederland, waar nu 1 winkel in Den Haag is. Momenteel staat de stand op 18 winkels in Duitsland, Engeland, België, Denemarken, Frankrijk, Nederland en Engeland.

Wél openen er nog steeds H&M-filialen in Nederland, het aantal ligt inmiddels bijna op 100. Deze week gaan er winkels open in Venray en Lelystad. Overigens is H&M dit najaar 20 jaar actief in Nederland.