TOP

H&M breidt samenwerking met UNICEF uit

H&M breidt de All for Children-samenwerking met UNICEF uit naar Bangladesh. De modeketen draagt in totaal 7,99 miljoen dollar bij aan het initiatief. Op 18 oktober lanceert H&M de speciale All for Childeren-collectie.

‘All for Children’ is de naam van de lange-termijn projecten die H&M ondersteunt om kinderen toegang te geven tot onderwijs en gezondheidszorg in landen waar kleding voor H&M wordt vervaardigd. Het project in Bangladesh loopt van 2012 tot 2017. “Bangladesh is een belangrijke inkoopmarkt voor H&M en we willen bijdragen aan blijvende verbeteringen in landen waar we actief zijn. Het All for Children-project richt zich vanuit een holistische benadering op de ontwikkeling van kinderen in de sloppenwijken van Dhaka. Wij geloven dat kinderen die hebben leren lezen en schrijven beter zijn voorbereid om weloverwogen keuzes met betrekking tot hun toekomst te maken.”

Kwaliteit scholing
Het doel is om 40.000 kinderen in de leeftijd van 3 tot 14 jaar naar school te laten gaan”, zegt Karl-Johan Persson, CEO van H&M.”Kwalitatief goed onderwijs is een fundamenteel recht van de mens, maar voor veel kinderen in Bangladesh is dit nog geen werkelijkheid. Er zijn kinderen die geen onderwijs volgen of wel op school zitten, maar een verhoogd risico lopen om voortijdig te moeten stoppen. UNICEF’S samenwerking met H&M zal bijdragen om de kwaliteit van het kleuter- en basisonderwijs te vergroten, sociale vaardigheden aan te leren en maatschappelijke begeleiding te bieden aan kinderen die leven in de sloppenwijken en behoren tot de meest kwetsbare in de samenleving,” zegt Pascal Villeneuve, vertegenwoordiger van UNICEF Bangladesh.

Na het succes van vorig jaar zal H&M op 18 oktober opnieuw een All for Children-collectie lanceren. 25% van de verkoopprijs van deze collectie gaat naar UNICEF’S werk t.b.v. All for Children in Bangladesh.