TOP

Gezien op Kleine Fabriek: Flo

De collectie van stenen winkel Ko & Flo en webwinkel www.koflo.nl was in januari te zien op Kleine Fabriek. Agent Maarten Kokkeler vertelt hoe de collectie van het meisjeslabel Flo is ontvangen.

“Winkeliers die al waren ingestapt, hebben het afgelopen seizoen goede resultaten geboekt. Daardoor hebben we een hele mooie groei kunnen realiseren”, blikt Maarten Kokkeler van M-Agency, agent van Flo, terug op de voorbije orderperiode.

De collectie van Flo wordt door detaillist Ko & Flo ontwikkeld. De kracht van het label zit ‘m volgens Kokkeler in de pakketten. “Omdat er met pakketten gewerkt wordt, is alles met elkaar te combineren, zodat een maximale doorverkoop gerealiseerd kan worden.” Ook de marge is volgens hem een pluspunt. “Bij betaling binnen 10 dagen wordt een betalingskorting van 15% gegeven. Dat levert een marge van 2.7.”

Volgens Kokkeler brengen de collectie een laag risico met zich mee. “In een pakket worden alle artikelen eenmaal op de regel geleverd; geen dubbele maten dus. Door het seizoen zijn de diverse artikelen uit voorraad bij te bestellen. Bovendien is ‘besteld op dinsdag – woensdag in huis-service’.”
Flo heeft op dit moment 60 verkooppunten in Nederland. Voor het komende halfjaar staat de lancering van winterjassen gepland. Lees hier hoe marc en Katje de Bot hun merk introduceerden.

Verkoopinformatie: Maarten Kokkeler, M-Agency

Start van het merk: najaar 2011

Doelgroep: meisjes in de basisschoolleeftijd
Maten: 104-164

Prijsniveau: midden